Hoogvlieger Corné vloog mee vanaf Hilversum

28 april 2019

Vandaag 28 april was het zover, ik mocht meevliegen.
We werden om 16:00 uur verwacht in de kantine van de Gooische Zweefvliegclub in Hilversum. We werden ontvangen door onze piloot Joren voor vanmiddag. Na een korte briefing gingen we naar het vliegtuig. Ik ging vliegen met een cessna 172. Na het vliegtuig gecontroleerd te hebben mocht ik plaats nemen op de piloten stoel. Na een korte instructie ging de hoofdtelefoon op en mocht ik de motor starten. Daar gingen, we op weg naar de landingsbaan.

Na flink wat gas en snelheid gingen we de lucht in. Onze route was richting Katwijk, daar woon ik. Wat was het mooi en prachtig vanaf boven. Toch wel leuk om je huis vanaf boven te zien en al die kleine huisjes en het land. Zowel op heen- als terugvlucht heb ik zelf gevlogen dat vond ik wel spannend. Aan het einde van de vlucht, mocht ik zelf aan de verkeersleiding doorgeven dat we gingen landen.

Na geland te zijn moesten we nog een logboek invullen. Daarna kreeg ik mijn vliegbrevet overhandigd van piloot Joren.
Ik heb écht genoten van het vliegen en zou zo nog een keer meegaan.

Stichting Hoogvliegers ontzettend bedankt voor deze leuke middag.

Corné