Gino is nu Hoogvlieger vanaf Twente

17 mei 2019

Op 12 mei was het zover. Op moederdag gingen we de lucht in. Gino was de hele week al enthousiast. Hij heeft ook alle dagen afgeteld tot de 12e. We hadden hem voorbereid met een filmpje op Youtube. Het filmpje heeft hij wel 20 keer gezien. Op de dag zelf, was hij heel vrolijk. We moesten om 7:30 uur al de auto in, om op tijd bij de afgesproken plek te zijn. Daar gearriveerd, werden we vriendelijk ontvangen door de vrijwilligers. We moesten nog even wachten op de andere twee hoogvliegers, waarna we samen naar het vliegveld gingen.

Bij het vliegveld werden we opgewacht door de andere vrijwilligers en de piloten. We werden aan piloot John toegewezen en gingen toen samen naar het vliegtuig. John controleerde eerst het vliegtuig. Gino vond al die knopjes prachtig! Op het laatste moment, kreeg oma te horen dat ze ook mee mocht. Dat was een droom voor haar die uit kwam; op moederdag vliegen samen met haar dochter en kleinzoon. Papa bleef veilig op de grond en filmde ons toen we vertrokken.

Daar gingen we, in een rap tempo de lucht in. Eenmaal in de lucht, vertelde John ons wat we vanuit de lucht allemaal zagen. Gino heeft ook een stukje zelf gevlogen! Wij hadden nog nooit gevlogen, dus het gevoel van turbulentie kenden wij niet. Gino vond dat toch te spannend. Ik gaf aan John aan, dat Gino terug wilde. Toen ik zei dat we weer gingen landen, was het goed. Hij kreeg weer praatjes en gaf zichzelf een applaus omdat hij toch had gevlogen.

Toen we geland waren, kwam er ook een applaus van de vrijwilligers. Gino is nu een échte Hoogvlieger! Daarna mocht Gino zijn diploma in ontvangst nemen en een handtekening zetten. We hebben nog heerlijk gegeten. Na het eten gingen we weer richting huis. Het was een bijzondere ervaring. Gino blijft de filmpjes en foto's maar terug kijken en heeft zijn hoogvliegerspet niet meer afgezet. Iedereen mag weten dat Gino een echte Hoogvlieger is!

Ronald, piloot John, en alle vrijwilligers van Stichting Hoogvliegers, ontzettend bedankt voor deze mooie ervaring!