Hoogvlieger Nina vloog mee vanaf Lelystad

09 augustus 2019

Hallo ik ben Nina, 10 jaar oud. Vandaag mocht ik met Stichting Hoogvliegers vliegen in een vliegtuig voor 4 personen. Naast de piloot en ikzelf, gingen mijn vader en broer ook mee. Eerst kreeg ik uitleg over hoe ik het vliegtuig moest besturen, daarna gingen we het vliegtuig inspecteren. We moesten ook het vliegtuig tanken en daarbij mocht ik helpen.

We vlogen vanaf vliegveld Lelystad over Nederland heen. Ik vond het eerst wel spannend maar het werd enorm leuk. Ik heb bijna een uur lang mogen sturen en ik vond dat dat best goed ging. Meestal moest ik een rivier of weg volgen. We vlogen over Almere, Apeldoorn, Utrecht, Harderwijk en nog meer steden en dorpen.

Ik vond het super leuk dat mijn ouders mij hiervoor hebben opgegeven. Ik vind het heel leuk dat Stichting Hoogvliegers dit soort dingen doet voor kinderen met een chronische ziekte. Ik vond het onwijs leuk dat ik dit mocht doen. Bedankt Stichting Hoogvliegers en speciale dank aan onze piloot Paul.

Groetjes Nina