Hoogvlieger Jens vloog mee vanaf Lelystad

19 september 2019

Dagen keek Jens hier al naar uit. Voor het eerst in zijn leven vliegen! En het idee om misschien de knuppel zelf wel te mogen vasthouden, gaf Jens het gevoel van vertrouwen. Dat is namelijk wat hij niet heeft; zelfvertrouwen. Deze mama houdt niet van vliegen maar voor Jens zet ik een half uur angst even op zij. Eenmaal gearriveerd, belden we aan. Een beetje zenuwachtig en onzeker voordat de deur open ging. Jens liep mee naar binnen. Toen we binnen waren, maakte we kennis met piloot Jelle Dekkers.

Na wat uitleg gingen we naar het vliegtuig toe met Jelle, mama en nog een piloot die graag wilde zien hoe Jens kon vliegen. Jens maakte dan ook kennis met piloot Merijn Bary, hij vloog mee en zat achterin naast mama. Gedetailleerd nam Jens alle informatie in zich op en bekeek het vliegtuig van dichtbij. Jens hielp Jelle met de vluchtvoorbereiding en of alles naar behoren werkte.

Na alle checks was alles in orde. De motor werd gestart en voor we het wisten, kwamen we los van de grond. Mooi om te zien hoe Jens tijdens het opstijgen naar buiten keek om alle informatie in zich op te nemen en totaal geen angst had maar juist zelfverzekerd om zich heen keek! Eenmaal goed in de lucht, was het Jens zijn beurt om het vliegtuig te besturen. Geconcentreerd luisterde hij naar Jelle, hoe alles werkte en wat Jens moest doen. Een beetje onzeker nam Jens het vliegtuig over en jeetje wat bleek; Jens heeft gewoon feeling voor het vliegen! Super geconcentreerd vloog hij ons naar Huizen met een grote glimlach op zijn gezicht. En wat een geluk, in de haven van Huizen, stonden zijn zus en broertje te wachten en zwaaiden naar ons! Jens vloog ook nog een paar rondjes over zijn eigen huis! Hij zat helemaal in zijn element. Even voor een half uur, waren alle strijd en zorgen die Jens elke dag moet aangaan, verdwenen en was hij een onbezorgde jongen van 11 jaar die dit mega cool vond! Een genot om als moeder te zien.

De tijd vloog om en voor we het wisten, waren we weer geland op vliegveld Lelystad. Alsof het allemaal niet genoeg was, kreeg Jens na afloop ook nog een écht Hoogvliegersdiploma!

Ik wil Stichting Hoogvliegers en Jelle ontzettend bedanken voor het mogelijk maken van dit onvergetelijke moment en voor mij als moeder, om mijn zoon zorgeloos te zien genieten! Jullie hebben ervoor gezorgd dat Jens het gevoel heeft gekregen, dat hij er mag zijn en hij meer zelfvertrouwen in de wijde wereld meeneemt! Dat allemaal in een vlucht van een half uur, ongelooflijk! Een top middag waar we nog dagen van gaan nagenieten.

Priscilla