Vanaf Breda is Gijs nu Hoogvlieger

23 september 2019

Na 1 jaar wachten mocht Gijs met mama meevliegen met Stichting Hoogvliegers vanaf Breda Airport, oftewel Seppe. Hij keek hier al heel lang naar uit, ook omdat hij altijd zelf al heel graag wilde vliegen. We moesten ons melden bij piloot Chris! Hij legde ons eerst uit waar we zoal op moesten letten. Daarna kwam de vraag waar we heen wilden vliegen, dat was natuurlijk onze eigen woonplaats Fijnaart en als we toch in de buurt zijn, ook graag over het mooie vestingstadje Willemstad. Opa woont daar en die zou buiten staan en naar ons zwaaien. Na alle uitleg gingen we eerst het vliegtuig inspecteren, alles wat kon bewegen, moest bewegen en alles wat vast moet zitten, checken of dat ook wel vast zat. Na alle checks, stapten we in en binnen in de cockpit werd de checklist doorlopen.

Nadat alles volgens procedure was gecheckt, taxieden we naar de startbaan. Het was woensdagmiddag met mooi weer, kortom druk verkeer op en rondom Seppe. Na eventjes te hebben gewacht gingen we eindelijk de lucht in. Wat was het helder en we konden ver kijken. Op een gegeven moment zei Chris; "nu is het jouw vliegtuig Gijs dus sturen maar". Nou dat liet hij zich geen 2e keer zeggen en nam het stuur over. Een paar bochtjes gedraaid en toen zei Chris dat Gijs naar Willemstad mocht vliegen! We waren er ontzettend snel en toen zagen we opa zwaaien in de tuin, wat was dat leuk! In de verte zag je mooi de Erasmusbrug en de skyline van Rotterdam. Vanuit Willemstad vlogen we door naar Fijnaart. Over ons huis, school en het huis van zijn vriendje, die ons ook over zag vliegen. Na nog een klein rondje over Brabant gingen we weer richting Seppe en landden we veilig aan de grond.

Gijs kreeg nog een pet en een t'shirt en Chris kreeg van ons ook nog een leuk cadeau. We vonden het super leuk hoe Chris het allemaal deed, veel uitleg en veel geleerd! Het was een super ervaring die Gijs en mama niet snel zullen vergeten.
Nogmaals bedankt Stichting Hoogvliegers en natuurlijk ook Chris. Het was GEWELDIG!

Fam. Driesprong