Hoogvlieger Jayden vloog mee vanaf Lelystad

30 september 2019

Op 28 september was het zover, onze zoon Jayden mocht mee vliegen vanuit zijn eigen woonplaats Lelystad met Stichting Hoogvliegers. Het was spannend of het wel door kon gaan vanwege de slechte weersverwachtingen, maar in de ochtend kregen we een berichtje van piloot Johan dat de weersvoorspellingen goed waren en het vliegtuig klaar stond. YES!!! Het gaat door.

Helemaal blij en vol van spanning reden we naar Lelystad Airport. Piloot Johan stond ons al op te wachten. Na kennis gemaakt te hebben en wat uitleg, mochten we naar het vliegtuig. Met een big smile op zijn gezicht werden we het vliegtuig in geholpen. Helemaal onder de indruk van alle knopjes en de kaart in het midden, werden de laatste checks gedaan voor we de lucht in gingen. We vlogen boven ons huis. Dat was toch wel heel speciaal. Hij herkende zijn eigen speelveldje vanuit de lucht. Hoe cool is dat! We vlogen verder over Lelystad richting Emmeloord, Urk, Kampen, Elburg, Biddinghuizen en natuurlijk ook nog even boven Walibi. Zo waren de achtbanen een stuk minder eng vanuit de lucht. Zelf vliegen durfde hij niet. Dat was toch wel een beetje te eng. Mama werd wel beetje misselijk maar zelf had hij nergens last van. Bikkel! De hele vlucht heeft hij genoten en heel vaak gezegd dat hij dit nóóit meer zou vergeten!

Eenmaal aan de grond kreeg hij nog een Hoogvliegersdiploma. Deze kan hij vol trots op school laten zien! Stichting Hoogvliegers bedankt voor deze geweldige ervaring! En natuurlijk bedanken we Johan voor deze geweldige vlucht. Mijn zoon zei na de landing tegen hem; "maandag ben ik weer op school" We hebben gelachen en genoten.

Lysanne