4e editie van Noordwijks golftoernooi levert Stichting Hoogvliegers € 2.500,- op

10 oktober 2019

Soms zit echt alles mee. Na een kletsnatte week had de organisatie van de 4e editie van het Open NK par 3 zaterdag jl. niet alleen de weergoden op haar hand. Ook alle deelnemers, waarvan sommige zich al maanden van te voren hadden ingeschreven, hadden alle vertrouwen in een prachtige dag op Golfcentrum Noordwijk.

En dat werd het dus ook. Met als thema “Flying High” had de organisatie, 7 golfvrienden die dit puur voor de lol doen, behoorlijk uitgepakt. Het clubhuis was sfeervol aangekleed en er waren spelletjes zoals koffer gooien en de hoogste bal slaan. Er was zelfs een heuse verkeerstoren gebouwd van waaruit de deelnemers werden aangekondigd voor hun ronde van negen holes. Een van de leukere prijzen van de dag was een helikoptervlucht voor de speler die de hoogste bal wist te slaan. Alles in golf is te meten dus ook hoe hoog de bal geslagen wordt. Uiteindelijk sloeg Justin Ouddeken de bal ruim 47 meter hoog de lucht in. En daarmee was hij winnaar van dat spelletje en van de aangeboden helikoptervlucht.

Natuurlijk werd er ook serieus om de eer gestreden op de compacte en uitdagende baan van Golfcentrum Noordwijk. Nadat alle 166 deelnemers hun scores hadden ingeleverd kon de balans worden opgemaakt en konden de prijzen worden uitgereikt. Winnaars Kees Karstens (-3) en Martine Teeuwen (+1) hadden een goede dag en de minste slagen nodig voor het spelen van de 9 holes. Na het verrekenen van de handicaps ging de trofee voor de stableford wedstrijd bij de dames naar Monique van Wezel en bij de heren naar Hans Bakker. Tenslotte mocht bij de jeugdwedstrijd Sem den Elzen zich laten toejuichen als winnaar.

De deelname aan de verschillende spelletjes kwam rechtstreeks ten gunste van het goede doel van het toernooi. En dat was dit jaar geheel passend bij het thema de Noordwijkse Hoogvliegers dag. Een initiatief van Noordwijker Anne Cor Groeneveld die deze dag met zijn Da Vinci Comité en de Stichting Hoogvliegers organiseert. De Noordwijkse Hoogvliegers dag laat, vanzelfsprekend in alle discretie, zieke kinderen en gezinnen genieten van een prachtige rondvlucht boven hun woonplaats. “Wij laten zieke of gehandicapte kinderen (6 tot en met 17 jaar) een bijzonder en onvergetelijk avontuur beleven. Zelf een vliegtuig besturen! Een dag zonder zorgen, zonder ziekte of handicap, een dag waar ze boven zichzelf uitstijgen en meer dan bijzonder zijn, een dag die ze nooit meer vergeten. In de afgelopen 11 jaar vlogen er meer dan 10.000 kinderen.” aldus Anne Cor Groeneveld.

Hij mocht, zichtbaar verrast, een cheque van € 2.500,-- in ontvangst nemen voor het realiseren van die doelstelling. En daarmee was de 4e editie niet alleen qua weer en het recordaantal deelnemers een bijzondere editie. De organiserende vrienden van LGMGG (lekker golfen met gezellige gasten) zijn alle deelnemers en sponsoren bijzonder dankbaar voor deze memorabele dag en zijn nu al weer aan het nadenken welk thema ze willen gaan koppelen aan de eerste lustrumeditie.