Hoogvlieger Sanne vloog mee met Joren vanaf Hilversum

17 november 2019

Vandaag had ik om 14:00 uur afgesproken met Joren Leunge in Hilversum. We gingen vliegen met de PH-GYS, een Cessna 172.  Ik mocht zelf vertellen waar ik naartoe wilde vliegen en dat was natuurlijk mijn woonplaats Naaldwijk en CKV Valto in de Lier.  We moesten eerst het vliegtuig controleren, daarna mocht mijn vader achterin plaats nemen en ikzelf naast Joren voorin! Ik mocht zelf het vliegtuig naar de startbaan taxiëen!

Toen ik in de buurt van Rotterdam kwam, vroeg de verkeerstoren waar ik heen wilde, Joren zei Naaldwijk. Toen moest ik van de verkeerstoren de snelweg volgen en daarna afbuigen naar rechts. Het zoeken naar mijn huis viel niet mee, maar na een paar rondjes heb ik hem gevonden. Daarna zijn we nog naar mijn korfbalvereniging gevlogen, dat was makkelijker te vinden. Daarna vlogen we terug en moest ik van de verkeersleider De nieuwe Waterweg volgen.  In het vliegtuig lijkt het alsof je helemaal niet snel gaat, maar we gingen ongeveer 200 km per uur.

Ik vond het heel leuk om mee te maken en mijn diabetes ging super in de lucht; stabiel 6 de héle vlucht! Stichting Hoogvliegers en Joren super bedankt voor deze prachtige ervaring!

Sanne Rijsdijk