[VIDEO] 55 Hoogvliegers vlogen met KLM mee in Boeing 737

03 december 2019

Zaterdag 16 november vond de jaarlijkse KLM Hoogvliegersvlucht weer plaats. En dit keer extra bijzonder want KLM is dit jaar 100 geworden!

De meeste toekomstige Hoogvliegertjes verzamelden al van tevoren met hun familie op Schiphol Rijk waar iedereen gebruik kon maken van de parkeergarage van ATPI om gratis te parkeren.
Vanaf daar reed de enige echte Hoogvliegersbus samen met een gesponsorde bus van Wintours ritten naar Schiphol om iedereen naar de incheckbalie te brengen.

Sommigen waren al wat eerder op Schiphol en konden nog even rondlopen voordat het inchecken kon beginnen. Maar voordat iedereen kon inchecken kregen de Hoogvliegertjes allemaal het originele Hoogvliegerstasje met het Hoogvliegers t-shirt. En toen kon het dan echt beginnen. Soms kregen de stewardessen bij het inchecken zelfs hulp van de Hoogvliegertjes zelf.

Ondertussen werden er al diverse foto’s gemaakt waaronder met Bluey, de mascotte van KLM. Die bleef geduldig poseren met alle Hoogvliegertjes en ging zelfs mee naar de gate.

Nadat iedereen was ingecheckt vertrokken we naar de gate. Op naar het vliegtuig! Daar ging het dan echt gebeuren, instappen en….vliegen!!

Nadat Bluey in het gangpad alle Hoogvliegertjes nog even gedag had gezwaaid, werd het vliegtuig weggeduwd en reden we de startbaan op. Vrijwel meteen vertrokken we. Sneller, sneller, sneller, totdat we ineens in de lucht zaten. Wat een ervaring!

Het was heel helder dus alle Hoogvliegertjes konden vanuit het vliegtuig alles goed bekijken. Piloot Dimitri vertelde ondertussen waar we waren. Eerst vlogen we richting Den Haag waar de oplettende kijkers het ADO Den Haag stadion konden zien. En nog veel bijzonderder, we zagen zelfs luchtballonnen! Daarna via Rotterdam door richting de Efteling. Daar maakten we een paar bochtjes zodat iedereen de achtbanen goed kon zien.
Ondertussen kregen alle passagiers wat te drinken en te eten. En de Hoogvliegertjes een eigen KLM vliegtuig model zodat ze thuis op hun kamer nog eens aan deze bijzondere vlucht terug kunnen denken.

Vervolgens gingen we via Naarden Vesting en de Vinkeveense Plassen weer terug naar Schiphol. Na een klein uurtje vliegen landde piloot Jelmer het vliegtuig weer veilig op de grond.

Na de landing wachtte er nog éën verrassing: iedereen die dat wilde mocht nog even in de cockpit kijken. En natuurlijk een foto maken achter het stuur.

Helaas was daarmee deze bijzondere dag voor iedereen echt voorbij. Er zijn weer een 55 nieuwe Hoogvliegertjes bij!

Natuurlijk met veel dank aan KLM maar ook de luchthaven Schiphol, Axxicom, ATPI, Wintours en iedereen die deze vlucht heeft mogelijk gemaakt.

Klik hier voor de foto's.

Klik hier voor de video.

Klik hier voor de vlog van Hoogvlieger Fay die ze maakt met KLM.

De gevlogen route:

route-klm-hoogvliegersvlucht-kl1.jpeg