Kledingbeurs haalt 1750 euro op voor Stichting Hoogvliegers

18 december 2019

Afgelopen week ontving stichting Hoogvliegers, op haar kantoor in Mijdrecht, een cheque ter waarde van Euro 1.750,00. Een bedrag waarmee de stichting een heleboel zieke en gehandicapte kinderen een onvergetelijke dag kan laten beleven.

De cheque werd uitgereikt door vrijwilligersorganisatie ‘Voor Elkaar’. Twee keer per jaar organiseren de circa 15 vrijwilligers van deze organisatie een kinderkleding- en speelgoedbeurs. Na wekenlange voorbereiding wordt door de dames één van de gebouwen behorende bij de Eendracht in Abcoude omgetoverd tot een heus winkeltje vol mooie kleding, sportspullen en speelgoed. De spullen worden ingebracht door dorpsgenoten en verkocht op de verkoopdag. Dankzij de geheel belangeloze inzet van de vrijwilligers én doordat de inbrengers slechts 50% van hun omzet terugvragen resulteert het in dit soort prachtige donaties.

Het doel van ‘Voor Elkaar’ is het vervullen van grote en kleine kinderwensen. Om deze wensen, vaak bescheiden en onuitgesproken, te vinden heeft de organisatie nu een wensboom. Fysiek, tijdens de beurs, maar ook via de email kan de wensboom bereikt worden. Zo kwamen al de nodige wensen binnen. De organisatie gaat door totdat ieder kind zijn of haar partijtje kan vieren, of een keer naar de Efteling kan, of misschien op gitaarles. Voor sommigen zo vanzelfsprekend, maar helaas niet voor ieder kind mogelijk. ‘Voor Elkaar’ wil deze wensen uit laten komen, liefst in samenwerking met de lokale middenstand. Want ‘met elkaar‘ bereiken we meer ‘voor elkaar’.

Dankzij de wensboom werd met de opbrengst van de afgelopen beurs niet alleen stichting Hoogvliegers verblijd met een donatie, ook de Sinterklaasactie van de Voedselbank kreeg een mooie verrassing. De ’Sint voor ieder kind’ actie, geïnitieerd door Optie 1 in Mijdrecht, ontving van ‘Voor Elkaar’ maar liefst Euro 750,00, wat er mede voor gezorgd heeft dat alle schoentjes in de gemeente gevuld konden worden. Verder zijn dankzij de wensboom mooie ansichtkaarten verstuurd naar mensen die volgens anonieme inzendingen wel een complimentje of een steuntje in de rug konden gebruiken. De laatste wens voor dit jaar zal spoedig in vervulling gaan; een moeder die al lange tijd met haar gezondheid sukkelt wil graag haar dochters blij maken met een leuke verrassing. En verrassingen moeten geheim blijven, dus daar mag niks over gezegd worden. Het is desalniettemin voor de vrijwilligers een fijn vooruitzicht om ook deze wens in vervulling te kunnen laten gaan.

En daarna is de wensboom leeg. Tijdens de voorjaarsbeurs, die eind maart/begin april 2020 georganiseerd wordt, zal de wensboom weer neergezet worden. Tot die tijd mogen wensen per mail gestuurd worden naar info@voorelkaar.org. Dus mochten er, in de koude dagen rond kerst, mooie wensen ontstaan voor kinderen die iets speciaals verdienen, u weet het team van ‘Voor Elkaar’ te vinden.