Hoogvliegers Mara & Evi vlogen mee vanaf Seppe

02 januari 2020

Begin december heb ik onze dochters Mara en Evi opgegeven voor een vlucht. De volgende dag was er al contact met de piloot die de vlucht had geaccepteerd. Wat snel! De piloot, meneer Laane, was zeer vriendelijk en na wat mail-verkeer was het vrijdag 27 december al zover. Mara en Evi mochten ieder een eigen vlucht maken vanaf Airport Breda/Seppe. Meneer Laane en zijn vrouw verwelkomden ons heel hartelijk. Het weer was zacht en nadat de ochtendmist opgetrokken was, mochten ze één voor één de lucht in. Naderhand hebben we nog gezellig samen gezeten en gepraat, en werden de Hoogvlieger-diploma's getekend. Moe maar vol verhalen en met mooie herinneringen zijn we naar huis gegaan.

Evi: Voor we gingen vliegen vond ik het een beetje spannend, maar dat was over toen ik het vliegtuig inging en we opstegen. Het was heel leuk en we hadden mooi uitzicht vanuit het vliegtuig. Ik mocht voorin zitten en zelf ook een stukje vliegen, supertof! Ik heb ons eigen huis en het huis van familie gezien, dat was wel bijzonder van bovenaf. Daarna hebben we nog wat gedronken. De dag was leuk en ik heb er heel erg van genoten.

Mara: Op de dag van het vliegen was ik best zenuwachtig. Maar de piloot legde alles goed uit van te voren en was heel erg aardig. De zenuwen gingen weg en ik genoot van het uitzicht. Het was bijzonder dat we ons eigen huis zagen, en oma’s huizen (al was het soms even zoeken waar het precies was) en we vlogen ook nog langs de Biesbosch. Ook mocht ik zelf een stukje vliegen en dat was heel gaaf.

Het was echt een hele leuke en geslaagde dag. Stichting Hoogvliegers en meneer Laane, enorm bedankt voor deze bijzondere en geweldige ervaring! Niet alleen Mara en Evi, maar ook wij als ouders hebben ontzettend genoten. Het was een prachtige dag.

Leontine Nederlof