Sofie is vanaf Hilversum nu Hoogvlieger

07 augustus 2020

Vandaag was de dag dat onze dochter Sofie voor het eerst mee mocht met Stichting Hoogvliegers. We waren uitgenodigd op vliegveld Hilversum. Zelf wonen we in het Westland dus was eerst een stukje rijden met de auto. We kwamen aan op het vliegveld en werden hartelijk ontvangen door iedereen van Stichting Hoogvliegers met een tasje vol mooie spullen. We werden meteen voorgesteld aan onze piloot Michiel. Omdat we niet in de buurt wonen hadden we geen voorkeur voor een rondje en gingen we een mooi rondje maken in de omgeving. We moesten nog even wachten voordat het vliegtuig terug was en gereed was voor onze vlucht. Daarna was het tijd en liepen we naar ons vliegtuig. Sofie had er superveel zin in, maar vond het ook erg spannend. Het vliegtuig werd nog even gecheckt en er werden foto's gemaakt van ons. Daarna ging Sofie achterin zitten naast haar mama. Na nog een aantal checks gingen we rijden. Eerst langs het terras van het restaurant waar papa en zusje Femke naar ons zwaaiden. En toen was het moment dat we de lucht in gingen.

Wat is dat mooi en kun je veel zien. Sofie genoot er van en eenmaal in de lucht toch wel erg spannend. Ze moest een beetje huilen en dacht dat ze naar de wc moest. We vlogen een rondje eerst langs Amsterdam en een stukje over het IJsselmeer waar we het eilandje Pampus zagen. Daarna zijn we weer richting het vliegveld gevlogen en hadden we een hele mooie landing. Het vliegtuig werd geparkeerd en we zijn uitgestapt.

Sofie kon niet wachten om papa weer te zien en ging zo snel mogelijk naar het terras. Daarna hebben we met zijn allen het Hoogvliegersdiploma ondertekend. Onze piloot ging daarna weer naar de volgende Hoogvlieger. We zijn toen nog even naar het terras gegaan en daar lekker geluncht. Thuis wilde Sofie meteen alles laten zien aan opa en oma en andere familie. Haar t-shirt ging aan en de pet ging op. Op haar manier kan ze zo trots laten zien dat ze een nieuwe Hoogvlieger is!

Heel erg bedankt voor de mooie ervaring en vlucht!
We vonden het heel fijn dat dit vliegveld zo kleinschalig is en voor Sofie waarschijnlijk ook fijn dat het geen hele drukke dag was.

Met vriendelijke groet,
Nicolette van Adrichem-Verbeek