15 Hoogvliegers erbij tijdens mini Hoogvliegersdag Lelystad

07 oktober 2020

Zaterdag 3 oktober 2020. Eindelijk was het dan zover.
Vandaag mag je echt gaan vliegen!

Met de hele familie naar vliegveld Lelystad. Daar mocht je gratis naar binnen bij het grootste luchtvaartmuseum van Nederland: het Aviodrome! Daar staan echt heel veel vliegtuigen en die hebben allemaal ooit echt gevlogen. Nu kon je ze eens van heel dichtbij bekijken en zelfs even stiekem aanraken… Maar eigenlijk kwam je natuurlijk voor heel iets anders…

Want, de organisatoren van de Stichting Hoogvliegers hadden speciaal voor jou een mini-Hoogvliegersdag georganiseerd. Na het aanmelden (dat heet officieel: inchecken!) kreeg je een prachtig Hoogvliegers T-shirt en natuurlijk een tasje met kleine cadeautjes.
Daarna kennis maken met de piloot die samen met jou ging vliegen. Op naar het vliegtuig, want die stond al op het platform klaar, speciaal voor jou!

Samen met de piloot goed het vliegtuig controleren: Alle vleugels eraan? Check! Propeller erop? Check! Alle wielen geteld? Check!
Na het instappen en een uitgebreide uitleg van de piloot: starten maar! Wow, best wel een gaaf geluid, zo’n draaiende propeller! Nu snel naar de startbaan en opstijgen. Cool zeg zo hoog in de lucht! Wat is alles klein dan! Wel op blijven letten, want je mocht misschien zelf wel even sturen en dat is best lastig. Dat was echt super!

OK, we gaan weer terug naar het vliegveld. Zie je de lampjes van de landingsbaan al? Heb je ze geteld? Echt te veel!
Na een mooie zachte landing, kwam je weer terug bij het Aviodrome. Natuurlijk mocht je daar op de foto met de piloot en jouw vliegtuig.

En als allerlaatste kreeg je ook nog eens je welverdiende diploma: je bent nu een ECHTE Hoogvlieger geworden!!!

Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door Lelystad Airport en het Aviodrome.

Klik hier voor de foto's.