Rick is nu Hoogvlieger vanaf Teuge

14 juni 2021

Op 12 juni mocht ik vliegen met piloot Paul vanaf vliegveld Teuge. We gingen eerst naar binnen. Daar zat in het restaurant de piloot. Eerst stelden we ons voor en toen kreeg ik een T-shirt met Stichting Hoogvliegers erop.

Daarna gingen we alle blaadjes bekijken waarop stond hoe het weer was en of het bewolkt was. Toen gingen we de route uitstippelen en kijken waar we langs gingen en of we daar wel langs mochten gaan. Op het eind van de bespreking kreeg ik ook nog een pet en een sticker. Toen gingen we naar het vliegtuig. We gingen eerst met z’n allen het vliegtuig bekijken van buiten om te kijken of alles het wel deed. Toen gingen ik en mijn zus en zusje in het vliegtuig zitten. Daarna werden mijn ouders weggebracht naar het restaurant en ging de piloot ook in het vliegtuig zitten.

We gingen toen de motor starten en naar het einde van de 1ste startbaan rijden. Daar gingen we kijken of alles binnenin het vliegtuig het deed. Alles deed het behalve de communicatie. Dat was jammer maar we konden nog wel gebaren maken met onze handen. Toen gingen we opstijgen. Het vliegtuig ging eindelijk de lucht in. Toen we ongeveer 400 meter boven de grond waren mocht ik sturen! We vlogen eerst naar Zwolle, daarna naar Ommen en toen naar Vriezenveen. Daar wonen ik en mijn familie dus we gingen daar rondjes over vliegen. Ik zag veel kenmerken van Vriezenveen.

Na de rondjes die we hadden gevlogen gingen we via de A1 naar het vliegveld. Ik vond het superleuk! Toen we dicht bij het vliegveld waren, nam de piloot het weer over en gingen we even later landen. Toen we uit het vliegtuig waren gestapt gingen we naar mijn ouders. We gingen aan een tafel zitten, en daar vertelden we wat we hadden gedaan aan mijn ouders.

Toen kreeg ik nog een vliegdiploma, en daarna namen we afscheid. Ik heb het heel leuk gehad en ik ben heel dankbaar dat ik dit mocht doen.
Dank jullie wel, piloot Paul en Stichting Hoogvliegers!

Groetjes Rick