27 Hoogvliegers erbij op mini Hoogvliegersdag Lelystad

14 juni 2021

Zaterdag 12 juni was er een klein feestje op vliegveld Lelystad. Na de versoepelingen was het eindelijk weer mogelijk om te gaan vliegen.

De organsitie van Lelystad was al helemaal voorbereid op de versoepelingen die eraan zaten te komen en daarmee werden 27 kinderen uitgenodigd.

We waren te gast op een nieuwe locatie, Zeusch Aviation. Deze mooie hangar gaf voldoende ruimte om volgens het corona protocol netjes alles te organiseren. Helaas nog niet zoals we gewend zijn met een grote Hoogvliegersdag, alles kleinschalig, maar ruim opgezet. De Hoogvliegers kwamen aan bij de hangar waarbij ze een mooie t-shirt, petje en allemaal goodies ontvingen. Daarna werden ze gekoppeld aan een piloot en kon het feest beginnen.

De Hoogvliegers deden een walk around rond de vliegtuigen om te kijken of alles nog werkt en daarna kon er ingestapt worden. De meeste Hoogvliegers hebben hun eigen huis gezien en het dolfinarium in Harderwijk kon natuurlijk ook niet ontbreken. Nadat ze veilig geland waren kregen ze een echt Hoogvliegers diploma! In totaal vlogen er 27 Hoogvliegers met onze vrijwilligers mee.

Bij het vertrek had donateur Leaseweb een tostibus geregeld, alle Hoogvliegers konden een heerlijke tosti ophalen!

Wij danken Zeusch Aviation, Leaseweb, Hoogvliet Supermarkt, Lelystad Airport, Luchtverkeersleiding Nederland, de havendienst op Lelystad en alle vrijwilligers en de organisatoren die ervoor gezorgd hebben dat deze dag zo snel georganiseerd kon worden.

Klik hier voor alle foto's.