Jesse is Hoogvlieger en vloog vanaf Rotterdam

20 augustus 2021

Op vrijdag 13 augustus was het dan zover! Vol spanning en in afwachting, omdat Jesse nog niet wist wat er komen zou gaan. Een echte verrassing! Aangekomen bij het vliegveld had hij een licht vermoeden. Maar tijdens het ontmoeten van de piloot was daar het moment. Het onthullen van de verrassing! Enorm enthousiast en met lichte spanning begon het avontuur. Een fijne en gezellige ontmoeting met de piloot. Eerst een kennismaking. Vervolgens een uitleg hoe het vliegen precies werkt, reuze interessant voor Jesse!
Daarna was het grote moment. Het vliegen! Nog even een blik op het vliegtuig, nog een kleine uitleg en daar zat hij in het vliegtuig, voorin! Ontzettend trots! Met moeders achterin. Ook met wat lichte en gezonde spanningen. Maar eveneens enorm veel zin in.

Het opstijgen. Dat gaat voortreffelijk! En daar zaten we dan, in de lucht. Met een geweldig uitzicht over Rotterdam. Jesse keek zijn ogen uit. Toen op weg naar Zwijndrecht, want daar wonen wij. We vlogen over Dordrecht. De "poezenbrug", althans zo noemen wij de brug van Dordrecht (vanwege zijn 'oortjes'). Vervolgens het 'kasteel' in Zwijndrecht. Wat een geweldige ervaring. Van zo dichtbij, vanuit de lucht en zoveel herkenningspunten.
Daarna mocht Jesse het 'stuur' overnemen. Een echt natuurtalent en zo trots als een pauw! Wat een moment. Een moment wat hij niet meer zal vergeten. Hij vloog nu zelf, helemaal 'alleen'. Met heel veel complimenten van de piloot. Een glimlach van oor tot oor. Die is er diezelfde hele avond niet meer afgegaan. Na 30 minuten gingen we weer terug, richting Rotterdam. Een super landing volgde en we stonden weer aan de grond. Met nog enorm veel adrenaline in en door ons lichaam stapten we uit het vliegtuig.

We maakten nog een leuke foto voor in het plakboek. Daarna volgde natuurlijk nog een belangrijk moment. Zijn Hoogvliegersdiploma, inclusief eigen handtekening. En alsof dit alles nog niet genoeg was, heeft hij ook nog een geweldig leuk aandenken gekregen. Een super cool t-shirt en een stoere pet. Jullie begrijpen wel dat dit zo ongeveer elke dag wordt aangetrokken en wordt opgezet en dat alle mensen die hij tegenkomt, het hele verhaal over zijn fantastische vliegervaring krijgen te horen!
Bedankt voor de fantastische vliegervaring! Wat een prachtige herinnering! Bedankt piloot Bjorn (en je vriendin), wat een enthousiasme voor je vak en voor de kinderen!

Lieve groetjes van Jesse & Marloes (mama)