16 Hoogvliegers erbij vanaf Beek / Maastricht

21 september 2021

Op zaterdag 18 september 2021 vond er een mini vliegdagje plaats op vliegveld Maastricht Aachen Airport (Beek). Zestien kinderen hebben gevlogen en zijn Hoogvlieger geworden!

De kinderen met een begeleider waren, in vier groepen op verschillende tijden, op het vliegveld in het Jet Center bij Brasserie de Hangaar uitgenodigd voor hun vlucht. Het was even anders dan de grote Hoogvliegersdagen die we gewend zijn, omdat er alleen gevlogen werd en verder geen grondactiviteiten georganiseerd werden.

Het was dan ook een grote verrassing dat gedurende de dag de crashtender langs kwam en dat er spontaan een groot vliegtuig ‘static’ werd gezet om even in de cockpit te kijken. Dank je wel Kevin van de Havendienst van MAA voor deze spontane actie!
Met een kleine groep vrijwilligers van piloten en crew en met behulp van de Havendienst, de verkeersleiding, Brasserie de Hangaar en de zon hebben we er een kleine mooie dag van gemaakt.

Niet alleen de kinderen en hun begeleiders genoten en hadden de dag van hun leven, ook de vrijwilligers konden deze dag goed gebruiken na een tijd van weinig activiteiten en sociale contacten. Iedereen ging met een grote glimlach huiswaarts.

Dagblad de Limburger was met een journalist en een fotograaf aanwezig om verslag te doen van de minidag. Klik hier voor het artikel.

Klik hier voor alle foto's.