Hoogvlieger Rick vloog mee met piloot Eric

19 oktober 2021

Mijn zoontje was al een paar dagen bloed nerveus en stond stijf van de spanning. De jongen had nog nooit gevlogen en wist niet wat hem te wachten stond. Zijn Autisme beperkt hem ergens naartoe te leven, hij kan de onzekerheid niet handelen. Hij moet weten waar hij aan toe is of hij moet weten wat er op het programma staat. Omdat ook wij dit niet wisten stond hij stijf van de zenuwen en spanning, Rick zegt zachtjes “oh maar wat doe ik als ik bang word…”

Eenmaal gearriveerd werden wij bij de ingang al door Wendy opgewacht en aangesproken. De focus lag natuurlijk bij Rick en dat wist Wendy perfect te handelen. De eerste vriendelijke benadering brak direct het ijs en Rick was een beetje gerustgesteld, Wendy deed het perfect!! Na een korte introductie werden wij door Wendy naar de hangar begeleid, eenmaal daar volgde de tweede zeer vriendelijk en open benadering. Ik dacht: “hier kan menig bureau nog wat van leren”

Onze piloot van die dag Eric van Gend stond ons al op te wachten en nam ons mee, daar begon het avontuur dat Rick de rest van zijn leven bij zal blijven. Open het gesprek met Rick aangaan, hem duidelijk maken wat er gaat gebeuren en hoe. Rick was gerustgesteld en had vertrouwen en moet zeggen dat ik als vader dat niet vaak zo heb gezien. Eric heeft duidelijk meerdere kwaliteiten… Na de onvergetelijke vlucht stopte het avontuur nog niet, Rick mocht meerijden met diverse auto’s/motor of trucks. Op weg naar huis in de auto hele verhalen en toen werd het stil. Rick zat in de wolken en was in diepe slaap gevallen….. Onze grote dank voor deze onvergetelijke dag,

Met vriendelijke groet,

Fam. van der Putte