Vigo is nu Hoogvlieger vanaf Hilversum

19 oktober 2021

Vanmorgen werd Vigo met wat gezonde spanning wakker, want hij mocht gaan vliegen met Jean van 't Hof via Stichting Hoogvliegers. Jean zorgde voor een warm ontvangst op vliegveld Hilversum in de Aero Club met een bekertje chocomelk. Vervolgens werd Vigo op zijn gemak gesteld en ontving hij een prachtige pet en T-shirt van Stichting Hoogvliegers, die hij meteen aan wilde doen.

Na een korte uitleg was het tijd om naar het vliegtuig te gaan, de PH-SKC. Als een echte piloot mocht Vigo naast Jean zitten met zijn eigen stuur! Met een stoere piloten headset op baande we ons een weg naar de startbaan. De spanning steeg in de cabine,.... de motor ronkte en daar gingen we. Over het grasveld en met een enorme snelheid vlogen we in no time de lucht in. Het zonnetje scheen prachtig vandaag en wat een uitzicht! Na een paar minuutjes vliegen, vroeg Jean of Vigo het stuur over wilde nemen. En ja hoor, dat wilde deze kleine Hoogvlieger wel. 500 meter boven de grond en met een snelheid van ongeveer 180 km per uur had Vigo het even voor het zeggen. Met opperste concentratie werd er voorzichtig een boogje naar links en naar rechts geprobeerd. In de verte was de Domtoren te zien en aan de andere kant de Amsterdam Arena. En natuurlijk de prachtige Loosdrechtse plassen onder ons.

Na een kleine 25 minuten zette Jean de landing weer in een landden wij veilig weer op de grond. Wat een ervaring en als of dat nog niet alles was ontving Vigo zijn eigen diploma. Een ochtend om nooit te vergeten!