West-Friesland autorally voor Stichting Hoogvliegers, schrijf je nu in

03 januari 2022

Lionsclub Opmeer-Medemblik organiseert de negende West-Friesland autorally op zaterdag 30 april en zondag 1 mei 2022 met het thema: Noord-Zuid.

Door de corona is het reserveren van hotels en het regelen van maaltijden lastiger dan normaal. Wacht daarom niet langer en schrijf je snel in. Daarmee help je de organisatie alles tijdig rond te krijgen.

Net als bij de Rally Monte-Carlo starten deelnemers vanuit verschillende plaatsen in Noord-Holland. Vervolgens vertrekt een ieder naar de startlocatie Metropole in Druten. Daar begint het echte werk. Op stafkaarten is een mooie rit ingetekend, een voor beginnende rijders en een voor geoefende rijders. Beide uitdagend én haalbaar.

De etappe gaat via oude steden, natuurgebieden en een stukje Duitsland naar Limburg, waar wordt overnacht. De volgende ochtend start de laatste etappe. Die eindigt rond het middaguur nabij de locatie waar deelnemers van een lunch genieten en waar de uitslag en de winnaars bekend worden gemaakt.

Lion Hans Broekmeulen heeft de route uitgezet. Hij heeft veel ervaring opgedaan met onder meer de Tulpenrally en de Willemsrally van Den Helder. Voordat de rally start, worden de systemen/technieken uiteraard nog uitgelegd.

De opbrengst gaat naar de Stichting Hoogvliegers. Deze stichting laat zieke of gehandicapte kinderen (van 6 tot en met 17 jaar oud) een bijzonder en onvergetelijk avontuur beleven. Als het kan, mogen de kinderen het vliegtuig zelf besturen. Soms is dit echter onmogelijk omdat ze gekluisterd zijn aan een rolstoel, liggend vervoerd moeten worden of kampen met psychische problemen. Voor deze kinderen heeft Stichting Hoogvliegers een eigen ‘ambulance vliegtuig’ aangeschaft, herkenbaar aan de naam “Stichting Hoogvliegers” op de romp en het logo op de staart van het vliegtuig. Hierdoor kunnen de kinderen toch veilig vliegen. Sinds 2007 vlogen er al meer dan 11.000 kinderen.

Deelname kost 333 euro per auto met twee deelnemers inclusief routeboek, het schild voor op de auto, eten, drinken en de overnachting. De geldende corona-maatregelen worden in acht genomen.

Inschrijven kan via https://www.lionsopmeer.nl/acties-van-de-lc-opmeer/rally

Nog vragen? Neem contact op met bij Hans Broekmeulen, tel. 06-55396475 of via broekmeulen@bpbureau.nl