Valentijn en Amore zijn nu Hoogvliegers vanaf Rotterdam

06 mei 2022

Op zondag 1 mei 2022 was het de dag dat Valentijn en Amore mochten gaan vliegen met de piloot van Stichting Hoogvliegers. Eerst was Valentijn aan de beurt. Super spannend en hij was door het dolle heen. We waren twee weken eerder op vliegveld Rotterdam geweest om Valentijn en Amore vertrouwd te raken met de omgeving.

Op 1 mei 2022 om 10:00 uur moesten we aanwezig zijn en daar kwam ook het vliegtuig aan met onze piloot Rick. Na de eerste kennismaking was het koek en ei voor de piloot en co piloot. Nadat alles was uitgelegd en het vliegtuig was geïnspecteerd, mocht Valentijn met zijn papa het vliegtuig betreden. Spannend vond hij het zeker maar piloot Rick stelde Valentijn met zijn knuffels gerust en daar gingen ze; de lucht in. Valentijn heeft zelfs een stukje mogen vliegen wat hij met trots deed. Hij vond het zo mooi het vliegtuig, de kabouterhuisjes en de kabouter bootjes. Super blij en trots zijn we op onze kanjer Valentijn die super begeleid werd door piloot Rick. Een mooie herinnering voor onze Valentijn. Nu wilt hij elk weekend naar de luchthaven om vliegtuigen te gaan kijken en rent nu naar buiten als hij thuis is natuurlijk als hij een vliegtuig hoort en zwaait naar boven en zegt dan dag piloot Rick. Piloot Rick super bedankt voor deze mooie herinnering en de begeleiding die u hem gaf, super.

Nadat Valentijn terug was mocht Amore met piloot Rick en mama het vliegtuig betreden. Amore ging voor het eerst vliegen met de Stichting Hoogvliegers en ze had nog nooit gevlogen. Amore vond piloot Rick lief en liet haar tekening zien die ze gemaakt had voor hem. Eerst moesten we het vliegtuig inspecteren en toen mochten we gaan zitten. Amore had haar knuffel meegenomen en had haar plekje wel gevonden voorin bij de piloot. Ze vond het wel erg spannend maar piloot Rick stelde Amore gerust.

Het opstijgen ging zo mooi en hard. Amore zei steeds "wouw". Toen we in de lucht waren was het veel kijken en stil genieten. Amore heeft zelf mogen sturen in de lucht. En overal waren mooie prinsessen kastelen te zien. Zelfs naar haar broer, die bij de marine werkt, heeft ze gezwaaid op de boot. Een van de mooie momenten was de 'box' die de twee nieuwe vrienden maakten in de lucht. Het landen was super cool zei ze later zo mooi en luidt.

Amore heeft super genoten van haar eerste vlucht. Dank jullie wel dat jullie dit doen voor onze mooie kinderen. Piloot Rick, u heeft een hart van goud en een super geduld en zo veel plezier in het vliegen, dank u wel! We hebben twee nieuwe toekomstige pilootjes erbij. Momenteel zwaait ze naar elk vliegtuig want daar vliegt piloot Rick.