Vanaf Lelystad zijn Liam en Mick nu Hoogvlieger

12 mei 2022

Vandaag was het dan zover! Liam en Mick zijn uitgenodigd door de Stichting Hoogvliegers om het luchtruim te betreden. Al vroeg meldden we ons in Lelystad bij de hangar van Wings over Holland.
Daar werden we opgewacht door de vrolijke Johan, onze piloot van deze dag. Hij vertelde de jongens onder het genot van een beker chocolademelk wat ze allemaal te wachten stond. Omdat ze beiden in aanmerking waren gekomen voor deze dag, betekende het dat de vlucht dubbel zo lang mocht duren. Dus het plan was om naar Texel te vliegen, daar even te landen en daarna weer terug naar Lelystad.
De zenuwen begonnen te komen... niet bij de jongens... nee, bij deze moeder met hoogtevrees. Een gezonde spanning omdat ik het zo leuk voor ze vindt dat ze dit mochten meemaken. Ik maakte de foto's en filmpjes (met beide benen op de grond) en hun stoere vader (zonder hoogtevrees) vloog met ze mee. Ze vlogen mee in een wit-oranje Cessna Skyhawk. Wat gaaf om dit vliegtuig van zo dichtbij te mogen zien. Nog even aftanken, de laatste instructies en op de foto voor mama.

Toen waren ze klaar voor vertrek en na een perfecte start verdween het vliegtuigje uit het zicht. Vanuit de lucht genoten de mannen van al dat moois wat ze zagen. Bij de tussenlanding op Texel konden ze even hun energie kwijt op het springkussen en keken ze naar de parachutisten die op dat moment diverse sprongen uitvoerden. Voor ik het wist waren ze alweer op de terugweg naar Lelystad.

Moe van maar voldaan stapten ze uit, wat een avontuur hebben zij beleefd. Als kers op de taart kregen ze van Johan nog een echt vliegdiploma. Wij zijn heel dankbaar dat wij deze onvergetelijke ervaring hebben mogen beleven. Dit dankzij de Stichting Hoogvliegers, het WKZ en de toppiloot Johan Bos!

Bedankt allemaal!

Groetjes Liam en Mick