Bastiaan vloog boven zijn huis en is Hoogvlieger

12 juni 2022

Zondag 12 juni vliegveld Lelystad. Na de aanmelding bij Stichting Hoogvliegers werd er al heel snel contact gezocht door piloot Evert die Bastiaan graag uitnodigde om naar vliegveld Lelystad te komen om mee te vliegen, voor zijn eerste vlucht ooit…Door de weersomstandigheden van woensdag werd zijn geduld nog even op de proef gesteld, maar zondag was het mooi weer en konden wij komen. Na een hartelijke ontvangst waar Bastiaan een mooi shirt en een pet van Stichting Hoogvliegers kreeg, mochten we naar het vliegtuig voor een eerste uitleg. Ook zijn zus Sophie, wat altijd leuk is dat er ook nog aandacht uitgaat naar de zus van.. Om 13:00 uur was het dan zover, piloot Evert en Bastiaan voorin en zus en papa als passagier achterin en gingen takeoff, richting Harderwijk waar wij al snel boven ons huis een rondje vlogen, hoe leuk is dat. Vanaf hier werd de vlucht vervolgd richting Nunspeet en boven het water van het Veluwemeer waar, tot grote schrik van z’n zus, Bastiaan even zelf mocht vliegen! Hoe stoer is dat! Na wat hoogte winnen konden we nog bijna een wolkje aanraken. Daarna nog verder langs Elburg, Kampen, Urk en weer richting het vliegveld waar mama, opa en oma stonden te wachten en de trotse verhalen aanhoorde. Ook had Evert nog een Hoogvliegersdiploma certificaat als mooi aandenken. Stichting Hoogvliegers en piloot Evert hartelijk dank voor deze leuke belevenis.