33 Hoogvliegers erbij vanaf Den Helder Airport

25 juni 2022

Op zaterdag 25 juni verzamelden 33 toekomstige Hoogvliegertjes bij transportbedrijf A. van Veen & Zonen om vanuit hier met een konvooi van vrachtwagens, motoren en ambulance naar de Grote Hoogvliegersdag op Den Helder Airport te vertrekken! Het doel? Een echte Hoogvlieger worden en zelf samen met een echte piloot een vliegtuigje besturen!

Na een rondrit door en rond Den Helder weden de aankomende Hoogvliegers ontvangen op het vliegveld door de enthousiaste vrijwilligers van de stichting, een hele gezellige clown en natuurlijk de directie en personeel van Den Helder Airport.

Na het openingswoord van directeur Conny van den Hoff en het hoofd van de luchtverkeersleiding de heer Verest kon het allemaal beginnen! De piloten stonden al klaar om de Hoogvliegers mee te nemen naar hun vliegtuigen!

Na alle checks gingen al snel de eerste vliegtuigen de lucht in voor een mooi rondje over de kop van Noord-Holland! Het weer was prima en je kon zo hoog uit de lucht heel ver kijken!

En moest je nog even wachten op je vlucht, of was je al terug, op het vliegveld was nog genoeg te zien en te beleven. Nog een rondje vliegen? Dat kon met de flightsimulators van HCC Noord Holland Noord. Een eigen vliegtuig bouwen kon ook nog met een berg Lego. Buiten stond nog een super stoere NH-90 helikopter van de Luchtmacht en een hele grote brandweerwagen! Ondertussen werd er ook nog gegierd van het lachen met Clown Sammy…

Moest je even bijkomen van dit alles, dat kon dan weer onder het genot van een lekker patatje!

Aan het eind van de dag konden we weer terugkijken op een prachtige dag waar alle 35 kinderen hun Hoogvliegersdiploma in ontvangst hebben genomen!

Wil je meegenieten van deze fantastische dag? Of nog even nagenieten?

Klik dan HIER voor alle foto’s!

Doneren? Graag! Dat kan veilig en gemakkelijk via een Tikkie. Klik hier.

Onze dank gaat uit naar iedereen die deze dag mogelijk hebben gemaakt:
Den Helder Airport
Defensie/DHC/860 squadron