Vanaf Grefrath zijn Finn en Cas nu Hoogvliegers

25 juli 2022

Wij zijn Finn (16) en Cas (13). Finn heeft sinds vier jaar diabetes type 1 en Cas sinds acht maanden. Onze moeder heeft ons aangemeld bij Stichting Hoogvliegers. Omdat we vlakbij Eindhoven wonen, hadden we Eindhoven Airport opgegeven bij onze voorkeuren. Maar toen piloot Jeroen ons vroeg of we ook vanuit Grefrath in Duitsland wilden vliegen en dat we dan eerder aan de beurt waren, hebben we dat gegaan. Op 20 juli was het zover. Samen met onze ouders reden we naar Duitsland. Precies tegelijk met Jeroen kwamen we op het vliegveld aan. Omdat zijn vliegtuigje maar voor twee personen was, gingen we om de beurt. Eerst Finn en toen Cas. Toen hij vroeg waar we graag naar toe wilden, zeiden we dat we heel graag over onze woonplaats wilden vliegen. We hadden nooit gedacht dat dat kon, omdat we er met de auto een uur over hadden gedaan. Maar Jeroen zei dat dat prima was. Het was echt geweldig! Jeroen heeft heel veel uitgelegd en we mochten ook een stuk zelf vliegen. We hebben niet alleen ons eigen huis gezien, maar ook onze scholen en het appartement van opa en oma. Jeroen heeft super mooie luchtfoto’s gemaakt die hij ons ook heeft toegestuurd. In totaal zijn we allebei bijna een uur in de lucht geweest! We hebben echt een super leuke dag gehad. Jeroen en Stichting Hoogvliegers, heel erg bedankt! Onze vrienden waren best jaloers op ons!