Hoogvlieger Joris vloog mee met piloot Raymond

04 augustus 2022

Op zaterdag 16 juli is Joris Stavenuiter de lucht in gegaan met Stichting Hoogvliegers. Onze piloot was Raymond Kloos en we vlogen vanaf Lelystad. Omdat de dochter van Raymond helaas ziek was en daardoor niet mee kon, is Maarten, de broer van Joris ook meegegaan. Hij zat samen met mij, de moeder van Joris, achterin. Het was prachtig weer, helder en zonnig. Joris is een stoere jongen van 16 jaar en hij vond het van te voren best spannend, maar wel leuk spannend. Vlak voor vertrek was er weerstand, maar gelukkig lukte het om Joris uit de auto en in het vliegtuig te krijgen. Hij had het ook niet willen missen.

Het was ‘heel erg gaaf’ om in zo’n kleine vierpersoons Cessna de lucht in te gaan. Je krijgt veel beter mee wat er nodig is en welke communicatie er vooraf gaat aan het opstijgen dan in een groot vliegtuig. Wat een prachtig uitzicht toen we in de lucht vlogen! We konden zelfs Enkhuizen in de verte zien liggen. Het was ook leuk om over Walibi te vliegen en kleine auto's te zien rijden. Boven in de lucht mocht Joris ook even sturen. Hij leerde bochtjes draaien en dat deed hij erg goed. De piloot had zijn handen los van het stuur! Er waren best veel luchtzakken en na een half uur was het ook goed om weer te landen. Niemand heeft moeten overgeven gelukkig. Op bijgevoegde foto's kun je zien hoe Joris straalde. Hij draagt het witte Hoogvliegersshirt vaak en de kleurige pet zelfs dagelijks. We hebben een heerlijke dag gehad, in Joris zijn woorden: Heel erg vet! We hebben het feestelijk afgesloten bij Mc Donalds.

Stichting Hoogvliegers en donateurs, heel erg bedankt voor deze geweldige mogelijkheid om een keer in een klein vliegtuigje te kunnen vliegen. Dank jullie wel!!