Vanaf Seppe is Joep nu Hoogvlieger

17 augustus 2022

Op 7 augustus mocht Joep mee de lucht in met piloot Peter en piloot Cees vanuit Stichting Hoogvliegers. We hebben Joep in de ochtend verteld wat hij voor mooi avontuur zou gaan beleven. Joep kan dit heel goed begrijpen als we het hem vertellen, laten zien met een plaatje en werken met gebaren. Toen we het gebaar vliegtuig en papa maakten en vertelden dat hij samen met papa in een vliegtuig mocht begon Joep helemaal te stralen. Op vliegveld Seppe kwamen ook opa en oma kijken. Ook waren er een tante en oom en zelfs grote neef Thygo! Thygo had jaren terug ook al een keer gevlogen met Stichting Hoogvliegers en had een hele mooie pet op van de stichting. Toen we samen wat gegeten en gedronken hadden zagen we mooi het vliegtuig landen en liepen we piloten Peter en Cees tegemoet. Joep kreeg een heel tof shirt en precies dezelfde pet als neef Thygo. Dat was natuurlijk hartstikke stoer! De spanning nam nu een beetje toe en Joep moest heel even huilen. De piloten waren ontzettend lief en liepen meteen mee naar het vliegtuig. We hebben Joep nooit zo hard zien stralen als toen hij het vliegtuig zag.

Hij wilde er ook zo snel mogelijk in en gelukkig mocht dat!

Met een glimlach van oor tot oor ging Joep met papa de lucht in. Ze vlogen over ons huis, over de Biesbosch en over de Efteling. Dat was geweldig want Joep is gek op de Efteling. Hij heeft de hele vlucht naar buiten gekeken en zat heerlijk relaxed in zijn stoel.
Wat een stoere jongen was het zo hoog in de lucht en wat waren de piloten lief!

Toen Joep landde stond iedereen beneden te zwaaien. Er werden filmpjes en foto's gemaakt. Joep kwam aangelopen en het was overduidelijk dat hij het geweldig had gevonden! Eenmaal terug in het restaurantje kreeg Joep een echt Hoogvliegers diploma. Supergaaf! Joep had in de ochtend nog een mooie tekening gemaakt voor allebei de piloten. Deze hebben we nog gegeven samen met een leuke kaart en chocolaatjes. Lieve piloten Peter en Cees, ontzettend bedankt voor deze fantastische ervaring die jullie Joep hebben gegeven. Stichting Hoogvliegers, bedankt dat jullie er zijn en zo ontzettend veel kinderen een geweldige ervaring geven!