67 Hoogvliegers erbij vanaf Lelystad

14 september 2022

Eindelijk was het zover: zaterdag 10 september was je voor één dag piloot! Met trucks, de Hoogvliegersbus, Amerikaanse politieauto’s en brandweerwagens reden we snel naar het vliegveld. En oei, wat was het spannend, want het weer was in de ochtend niet al te best om te kunnen vliegen.

Gelukkig was er genoeg te doen in de grote hangaar van Zeusch Aviation. Je kon onder andere sjoelen op een mega sjoelbak, je laten schminken met nep tattoos, de brandweer helpen met het doorknippen van allerlei voorwerpen en zelfs in een echte oude Alouette helikopter zitten (niet stiekem aan de knopjes zitten hè?). Pffff, daar krijg je best trek van, dus snel naar buiten om een frietje met mayo te halen.

Opeens was er echte politie! Die waren speciaal voor jullie gekomen met hun politiehelikopter. En je mocht er ook nog in zitten! Hoe gaaf was dat!? De brandweer van het vliegveld kwam ook op bezoek met twee heel grote brandweerauto’s. Dat zat best lekker achter het stuur. Heb je leuke foto’s gemaakt?

Gelukkig klaarde het weer snel op en kon het vliegavontuur beginnen. Eerst nog even op de foto met levende knuffels of met de Star Wars figuren en dan op het wagentje naar de terminal. Samen met de piloot werd het vliegtuig nagekeken en dan kon het vliegavontuur beginnen. Best eng in het begin, maar al snel was je gewend om zo hoog in de lucht te vliegen. Heb je nog zelf gestuurd? Na de landing op de foto met de piloot en… je kreeg je eigen vliegbrevet!

In totaal vlogen er 67 Hoogvliegers!

Deze dag werd georganiseerd door Rob Hoogboom, Cees Ootjers en Aloys Bodewes met medewerking van vele vrijwilligers van Stichting Hoogvliegers.

Klik hier voor alle foto's. Video volgt later...

Onze dank gaat uit naar de volgende donateurs:

Lelystad Airport
Zeusch Aviation