Hoogvlieger Fiene leerde hoe een vliegtuig vliegt

20 oktober 2022

Op 25 september vloog Fiene met piloot Gert! Na een ochtend voor gezonde spanning, gingen wij naar vliegveld Hilversum om piloot Gert en zijn vliegtuig te ontmoeten. Fiene had er ontzettend veel zin in en kon bijna niet wachten om te vliegen. Gert heeft eerst een korte uitleg gegeven maar zag al snel dat Fiene meer een doener is dus wij zijn snel naar het vliegtuig gelopen om deze grondig te inspecteren. Zo leerde Fiene waarom een vliegtuig vliegt en waarom zo'n check heel belangrijk is.

Het opstijgen was geweldig en voor de ouders; het is geweldig om je kind zo onder de indruk en enthousiast te zien! En omdat alles vlotjes verliep mocht Fiene een groot deel van de vlucht zelf vliegen. Nadat we geland waren hebben Gert en Fiene samen het diploma ingevuld en hebben ze afscheid genomen.

Erna hebben we in het restaurant bij het vliegveld nog wat gedronken als gezin (onze jongste en pappa mochten zelfs tot het vliegtuig mee) en erna naar huis, helemaal vol van het vliegen. Een prachtige ervaring welke door Stichting Hoogvliegers mogelijk gemaakt wordt. En 1x raden wie de dag erna in de kring het hoogste woord en het indrukwekkendste verhaal had!

Groeten van co-piloot Fiene (en ouders Harry & Sonja en broertje Daan)