Hoogvlieger Jurre vloog vanaf Den Helder over zijn huis

22 oktober 2022

Op 19-10-2002 vloog Jurre met piloot Peter vanaf Den Helder Airport. In 1e instantie zou Jurre 2 dagen eerder de lucht in gaan maar vanwege het weer ging dat avontuur niet door.

Bij aankomst op het vliegveld was onze Jurre helemaal in zijn element, al die gave helikopters dat leek meneer ook wel wat!!! Wat Jurre op dat moment nog niet wist, was dat er een vliegtuig de daling had ingezet met als verassing om hem mee te nemen voor een ride in the sky!!!
Papa zei nog, heej Jurre daar komt je taxi maar hij had oog voor heel andere dingen. Totdat er 2 heren lachend de kantine binnenkwamen en zeiden, dus jij bent Jurre en jij gaat vandaag met ons vliegen. Zijn ogen werden groot en er kwam een lach op zijn gezicht die niet meer weg ging.

Na een korte uitleg van wat ons te wachten stond, was het zover. Full afterburner, met piloot Jurre en piloot Peter achter de knoppen gingen wij de lucht in. Op naar Hoorn, hoe gaaf is het om het huis waar je woont en de school waar je op zit van boven te bekijken en dat terwijl je zelf een vliegtuig bestuurt. Nou ik weet wel wie er aankomende maandag stoere verhalen gaat vertellen op school.

Na ruim een half uur was het avontuur helaas voorbij. Kort na de landing werd er een officieel hoogvliegerdiploma uitgereikt en werd er afscheid van elkaar genomen. De volgende hoogvlieger in spé stond al te trappelen:)

Namens Piloot Jurre en bemanning wil ik jullie heel erg bedanken voor deze mooie ervaring.

Keep up the good work!!!!