Hoogvlieger Mees vloog mee met piloot Paul

26 oktober 2022

Zondag 9 oktober heb ik vanaf Teuge gevlogen met Stichting Hoogvliegers. De planning was al een paar weken eerder maar toen was het weer heel slecht en werd de vlucht uitgesteld. De piloot Paul was heel erg aardig en legde alles heel goed uit. Ik was in het begin wel een beetje zenuwachting, maar had er natuurlijk wel super veel zin in. We hadden afgesproken in de hangaar. Ik vond het ook heel leuk dat ik zelf de route mocht bepalen. Ook ging Paul van te voren het weerbericht en andere belangrijke dingen met mij doornemen. Zo waren er bijvoorbeeld in de buurt paragliders en militaire drones waar we rekening mee moesten houden.

Daarna gingen we langs het vliegtuig lopen en kijken of alles het deed, bijvoorbeeld de lampen. Ook moesten we ons eerst aanmelden via de vliegtuigradio voordat we een bepaald gebied in mochten vliegen. Ik had ook een koptelefoon op dus ik kon alles horen. Het was heel gaaf dat ik zelf het vliegtuig mocht besturen. Ik ben over mijn huis heengevlogen en over allemaal andere steden. En ik heb een rondje over het Gelredome gevlogen, het stadion van Vitesse. De steden zien er vanaf boven heel anders uit dan wat je normaal ziet maar wel heel mooi en klein natuurlijk. Wat heel grappig was dat ik over ons huis vloog en dat mijn broer mij zag vliegen. Het was een onvergetelijke ervaring en ik zou het ook heel graag nog een keer doen. Toen we moesten landen moesten we een extra rondje doen omdat de landingsbaan bezet was, dat vond ik niet erg want ik kan hierdoor langer vliegen.

Ik wil piloot Paul en Stichting Hoogvliegers heel erg bedanken voor deze mooie en positieve ervaring!