Barrel Race voor Stichting Hoogvliegers

16 januari 2023

Dwars door Scandinavië met barrel voor Stichting Hoogvliegers
Broers Henk en Anco doen mee met Barrel Challenge voor het goede doel Stichting Hoogvliegers.

Rijden over schitterende wegen, op zoek naar avontuur. En dat met een oud barrel. Dat is de Barrel Challenge. De broers Henk en Anco Bruinius gaan met hun oude Volvo uit 1997 de uitdaging aan. Begin januari 2023 rijden zij 10 dagen lang door Finland, Zweden en Noorwegen. Hun doelen? Onderweg zoveel mogelijk genieten van het Scandinavische landschap, de finish halen én zoveel mogelijk geld ophalen voor de stichting Hoogvliegers! Sponsort u mee?

De broers Bruinius zijn niet vies van avontuur. In 2021 deden ze ook mee met de Barrel Challenge. Toen maakten ze een prachtige reis door Zweden en haalden veel geld op voor de Stichting Ambulancewens. Dat smaakte naar meer. “Die tocht was waanzinnig”, vertelt Henk. “Het was geweldig leuk om 10 dagen lang met mijn broertje op avontuur te zijn. We hebben leuke nieuwe mensen leren kennen en het heel gezellig gehad. Bovendien was het prachtig! We zijn bovede poolgrens geweest en hebben daar het Noorderlicht gezien.”

De route is vooraf niet bekend, maar daar zijn de broers niet bang voor. Henk is vrachtwagenchauffeur en heeft meer dan 25 jaar ervaring achter het stuur. Zijn broer Anco is goed in navigeren. Onderweg moeten namelijk diverse opdrachten worden uitgevoerd. Ze rijden in hun Volvo uit 1997 met 360.000 km op de teller. “Zo’n auto stopt niet”, lacht Henk. “En als er wel iets mee is, zijn wij handig genoeg om eraan te kunnen sleutelen.”

Sneeuw!
De broers verheugen zich op het landschap dat ze in Scandinavië gaan zien. “Ik hoop op sneeuw!”, vervolgt Henk enthousiast. “Dat is zo fantastisch! Gewoon, lekker rotzooien met sneeuw en het avontuur aangaan. Het landschap is dan ook zo mooi; het wordt dan één groot sprookjesavontuur!”

Hoogvliegers
De broers – die zich samen The Big Brothers noemen omdat ze allebei langer zijn dan twee meter - halen met hun Barrel Challenge zoveel mogelijk geld op voor de stichting Hoogvliegers. “Deze stichting doet prachtig werk’’, legt Henk uit. “Zij laat zieke kinderen voor even vergeten dat ze ziek zijn. Deze kinderen mogen piloot zijn voor één dag. Hoe speciaal is dat?! Daar willen we graag een mooie bijdrage aan leveren!”

Sponsorpakketten
Wie de bijzondere challenge van Henk en Anco een warm hart toedraagt, kan een donatie doen of een sponsorpakket aanschaffen. Sponsoren ontvangen bij een donatie van 100 euro of meer dan de originele Big Brothers-merchandise; een muts en een ijskrabber. Want, wie afreist naar het hoge noorden, moet natuurlijk goed voorbereid zijn.

Draag hier uw steentje bij, klik hier om direct te doneren via Tikkie voor deze actie! Wil je liever als bedrijf een donatiefactuur, geen probleem!

(tekst Rosanne Kok)

(stand per 19-01-2023)