Naar de Noordkaap voor Stichting Hoogvliegers

13 februari 2023

Over enkele dagen (18 februari - 5 maart) beginnen wij aan het grote avontuur. De Baltic Sea Circle Winter Edition. Ruim twee weken rijden wij (Damiaan Hilferink en Thomas Hoogmoed) kris kras door het hoge noorden, een rit van 7500km naar de Noordkaap. Een barre tocht, midden in de winter in een prachtige old-timer: een Daf 66 uit 1976!

De Bolide

De beroemde Nederlands auto met het “pientere pookje” is helemaal klaar voor de rit, uitgerust met goede winterbanden, sneeuwkettingen, imperiaal, rolkooi en speciaal voor deze gelegenheid een nieuwe ingebouwde standkachel. Zodat zelfs de verwachte temperaturen van -40 graden Celsius geen probleem zullen zijn. Hopen we. Het weer gaat onvoorspelbaar zijn, de dagen zullen kort zijn, en de grootste hoop is om een glimp op te vangen van het Noorderlicht.

Stichting Hoogvliegers

We zijn twee vrienden die elkaar kennen van het zweefvliegen. Zelf hebben we zo’n 8 jaar lang gevlogen. Hierdoor weten we hoe fijn het is om in de lucht te zijn. Daardoor zijn we ook uitgekomen om ons voor deze rit te verbinden aan de Stichting Hoogvliegers. Een prachtig initiatief om ernstig zieke kinderen een prachtige dag te bezorgen. Niets zo heerlijk als zweven boven de wolken. We hopen dat we met deze tocht veel mensen overhalen om een mooie donatie aan deze stichting te doen!

Op avontuur

Op 18 februari beginnen we met 118 andere teams in Hamburg om vanuit daar richting de Noordkaap te rijden. We weten aan het begin van de dag niet waar we zullen slapen en ook de route is niet bekend. Het enige wat we weten is dat we geen snelwegen en geen GPS mogen gebruiken. Het grote avontuur staat klaar en we hebben er zin in. Prachtige landschappen, nieuwe landen, een extreem klimaat en dat allemaal vanuit de Daf. Het wordt genieten!

Live volgen
Live volgen kan ook via https://superlative-adventure.com/live/ (team 45 Olly Travels)

Doneren voor deze actie, dat kan gemakklijk via Tikkie, klik hier.