Elias werd Hoogvlieger in een helikopter boven Maastricht

08 mei 2023

Gisteren vroeg ik Elias, 11 jaar, wat hij van de helikoptervlucht verwacht? Hij antwoordde: “morgen gaan we met Hoogvliegers een helikopter vlucht maken boven Maastricht". Ik denk persoonlijk dat het heel leuk en interessant gaat worden, omdat ik denk dat de piloot nog leuke informatie te vertellen heeft. Ik denk dat het een beetje als een vliegtuigvlucht gaat zijn en die vind ik leuk, (Hij was die dag net terug uit Amerika, waar hij zijn opa en oma had bezocht.). Ik hoop dat ik de mooie natuur van Maastricht van boven kan zien en misschien ook mijn Oom piep klein als hij ons kan zien of wij hem zien zwaaien. En misschien mijn huis.”

Vandaag 04-05-2023 mochten we om 11 uur John leren kennen. Onze enthousiaste piloot.
Hij stelde ons gerust, vertelde ons over de vlucht en had een boekje geschreven over vliegen en wat er allemaal moet gebeuren voor, tijdens en na de vlucht.
Elias mocht zelfs een stukje sturen als copiloot! En we kwamen langs de Maas richting ons huis en konden het prima van alle kanten zien liggen. Het was precies en nog beter als Elias en wij hadden verwacht! En helemaal niet eng! Al was Elias vader tijdens en na de vlucht wel een beetje misselijk en blij met beide benen weer op de grond te staan!
De vlucht van 20 minuten vloog letterlijk voorbij en we hadden het gevoel dat we 5 minuten hadden gevlogen en moesten we nog ff landen en nagenieten van dit avontuur. 180km/uur met stunt, bochten en zweven boven ons huis en stad waren geweldig!

Heel erg bedankt!!