Hoogvliegersdag Twente groot succes

20 juni 2023

Op zaterdag 10 juni 2023 vlogen 22 kinderen vanaf Twente Airport, vier met het ambulancevliegtuig en 18 met een sportvliegtuig. Er waren zelfs twee piloten helemaal uit Zeeland gekomen om mee te vliegen.

Er waren 10 heel bijzondere auto's in samenwerking met autohuis Múnsterhuis.

KLM zorgt ervoor dat Hoogvliegers tijdens de dag verkleed in KLM kleding op de foto kunnen met een echte piloot, stewardess of astronaut. Wat is er mooier dan in een astronautenpak in een vette Ferrari zitten.

De locatie was schitterend. Er was speciaal voor deze dag een enorme schaduwtent opgezet. Dat mocht ook wel met temperaturen van 30 graden en meer.

Ouden tijden herleefden want nog voordat Stichting Hoogvliegers bestond was er al een vergelijkbaar initiatief in Twente: Good Cause Rally. En de crew van destijds heeft onder leiding van Richard de Haan de hele dag de schouders eronder gezet.

De Stichting Rotary Wheels & Wings organiseerde tegelijkertijd met de Hoogvliegersdag een toertocht met 30 auto's en haalde bijna 9.000 euro op.

2024 organiseren we dus een dag voor 50 kinderen!

Klik hier voor alle foto's.

Klik hier voor de video van Tubantia en het artikel op hun site.

scherm-afbeelding-2023-06-13-om-22-20-23.png