Nina Duijm

31 januari 2009

Wij hadden op tv, bij “Hart van Nederland”, een reportage gezien over “ Stichting Hoogvliegers”. De volgende dag zijn we eens op de site gaan kijken en dachten: waarom proberen we het ook niet? Toen we onze aanvraag was goedgekeurd, kregen we dezelfde avond al een mailtje van “onze piloot” Mark Kipping, dat hij Nina graag een keer mee zou willen nemen voor een vlucht. De volgende dag was er al telefonisch contact om een afspraak te maken. Dit vond allemaal plaats voor in de maand, januari. Nina heeft in de klas een vriendinnetje die ook “suiker” heeft en toen ik haar moeder had verteld over de stichting heeft zij haar dochter ook aangemeld. Toen ook “hun piloot” (Frans van Rossum) reageerde bleken de piloten elkaar te kennen en stelde voor om op zaterdag 31 januari samen te gaan vliegen (ieder in een eigen vliegtuig).

Zaterdag 31 januari was het zover, het was een stralende dag en we werden om 13.00 verwacht op vliegveld Teuge in het restaurant: “Take off”. We hebben toen kennis gemaakt met elkaar , wat gedronken en de vlucht besproken over hoe we zouden gaan vliegen. De dames kregen een mooi T- Shirt en een mooie pet op…………… ja, en toen waren we er wel klaar voor. Bepakt met fotocamera’s en stoelverhogers gingen we toen naar het vliegtuig een: Cessna 172.

Kevin, Nina’s broertje en Sandra, de mama, mochten met Nina mee. Toen we allemaal in het toestel zaten, in de gordel compleet met koptelefoon kon het grote avontuur gaan beginnen!

Al taxieend naar de landingsbaan… wat gas……………..en toen…………. Voordat we het wisten waren we al los van de grond. Even goed slikken voor het gekke gevoel, en toen een bochtje………….. dat vond Nina wat minder, en zij wilde dan ook dat Mark geen bochtjes zou maken. Wat was dat mooi, zo hoog boven in de lucht de zon volop schijnend, het leek wel” Pinkeltjesland”. Toen, op een gegeven moment zijn we door de wolken heen, nog hoger gaan vliegen, we hadden toen de witte wolken onder ons als een wattig sneeuwlandschap en de lucht boven ons was strak blauw! En toen kwam het leuke van het samen vliegen met het vriendinnetje van Nina want toen zijn Mark en Frans naast elkaar gaan vliegen en konden we zo hoog boven in de lucht naar elkaar zwaaien en foto’s maken. …………Zo bijzonder!!

We hebben boven Ede gevlogen, boven ons huis en de school gezien, boven Bennekom gevlogen waar de juf van Nina woont en boven Wageningen, waar Nina haar over groot oma van 92 jaar woont. Al met al hebben we ruim 45 minuten gevlogen. Nina mocht ook sturen maar vond dit erg eng, en heeft daarom voor de foto even heel snel het stuur vastgehouden. Toen we weer aan de grond waren kregen de dames een vliegbrevet die ze heel officieel moesten ondertekenen. Naderhand hebben we nog 2 uur gezellig met zijn allen zitten nababbelen over het vliegen en wat al niet meer, waar natuurlijk ook bij gedronken moet worden. Het was een onvergetelijke dag die we nooit meer zullen vergeten.

We willen Mark (en Frans natuurlijk ook) heel erg bedanken voor deze fantastische ervaring en beleving , we zijn hier heel dankbaar voor dat jullie dat met zoveel liefde en vrijwilligheid doen, hartverwarmend gewoon. Een vlucht is al heel bijzonder maar wat is er nou nog bijzonderder dan dat je naar je vriendinnetje kunt zwaaien zo hoog in de lucht! De dames zijn wel eens vaker in de wolken maar nu waren ze dat letterlijk! Dus nogmaals heeel erg bedankt dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt! Lieve Groetjes Nina, Kevin, Martijn & Sandra

Piloot Mark Kipping doet ook nog verslag:

De vlucht met Hoogvlieger Nina als co-piloot was ook voor mij heel bijzonder.

Het was natuurlijk geweldig dat Frans en ik tegelijkertijd twee vriendinnetjes konden vliegen, waarbij we ook nog een poosje naast elkaar konden "hangen". Boven de wolken in de rustige en glasheldere lucht leverde dit schitterende fotomomenten op.

Ik merkte wel dat Nina de bochten een beetje eng vond, maar gelukkig hoefden we die niet zo vaak te maken. De route voerde eerst over het Verkeersleidingsgebied van Deelen naar Ede en daarna met een ruime bocht om Deelen terug naar Teuge.

Na de vlucht heb ik nog een mooie tekening van Nina opgestuurd gekregen, waar ik erg blij mee ben.

Nina, bedankt dat ik met je mocht vliegen! Sandra, Martijn en Kevin natuurlijk ook reuze bedankt voor de gezellige middag!

Dit was een vlucht om nooit te vergeten.

Mark Kipping