Ralph Pouls

22 maart 2009

Op zondag 22 maart mocht Ralph meevliegen met Stichting Hoogvliegers, vanuit Kempen Airport in Budel.

Daar hadden we om 11.00 uur afgesproken met piloot Harrie van Soest. Omdat we met 3 personen mee mochten vliegen waren Ralph zijn beste vriend Sjors en de vader van Ralph meegegaan om te vliegen.

Nadat we kennis hadden gemaakt met de piloot en Ralph een pet en een T-shirt van de Stichting Hoogvliegers had gekregen, zijn we naar buiten gegaan om het vliegtuig uit de stalling te halen.

Na enkele check-ups gingen we naar de startbaan waar we al vlug op konden stijgen. De piloot stelde voor om over Roermond te vliegen, onze woonplaats, wat wij natuurlijk erg leuk vonden. Op de heenweg naar Roermond heeft Ralph een heel stuk zelf mogen vliegen, wat hem heel aardig lukte.

Eenmaal boven Roermond heeft de piloot 3 keer een rondje gevlogen over Maasniel, zodat we alles goed konden zien. Het was allemaal net speelgoed vonden Ralph en Sjors,die zich allebei goed amuseerden.

Ze waren wel een beetje bang, maar vonden het toch heel leuk. Op de terugvlucht naar Budel was het vliegtuig een stuk onrustiger, zodat beide jongens toch wel blij waren dat het vliegveld weer in zicht kwam.

Na een veilige landing hebben we nog enkele foto's gemaakt bij het vliegtuig, en zijn toen samen naar binnen gegaan in het restaurant, waar Ralph zijn vliegbrevet kreeg uitgereikt van piloot Harie van Soest.

Na een welverdiend drankje hebben we piloot Harrie van Soest hartelijk bedankt voor de mooie vlucht en zijn we naar huis gegaan.

Thuisgekomen kregen de twee jongens nog allebei een DVD genaamd Hoogvliegers, waarvan een gedeelte van de opbrengst naar Stichting Hoogvliegers gaat. Zo kunnen we tenminste een kleinigheid terugdoen voor deze schitterende ervaring die wij dankzij Stichting Hoogvliegers mochten beleven.

Nogmaals hartelijk dank hiervoor.