PERSBERICHT - 30 maart 2009 - Duizendste Hoogvlieger

30 maart 2009

Eindhoven, 30 maart 2009

DUIZENDSTE HOOGVLIEGER IN LELYSTAD DE LUCHT IN

Op zaterdag 4 April beleeft Stichting Hoogvliegers een mijlpaal. De tienjarige Emma is de duizendste hoogvlieger en gaat samen met nog 100 chronische en terminaal zieke kinderen uit omgeving Lelystad de lucht in. Stichting Hoogvliegers organiseert een bijzondere vliegdag vanaf vliegveld Lelystad en laat de kinderen voor één dag echt piloot zijn.

Emma - de 1000ste hoogvlieger – beleeft zaterdag een unieke vlucht. Hiervoor wordt deze dag een speciaal groot toestel ingezet; een oude dubbeldekker waarin 10 passagiers kunnen vliegen. Bovendien zal een aantal vliegtuigen tijdens de vlucht ‘in formatie’ er naast komen vliegen.

De andere kinderen worden in gepimpte vrachtwagens thuis opgehaald en onder begeleiding van politiewagens met loeiende sirenes en zwaailichten naar Lelystad Airport gebracht.Deze kinderen ervaren die dag een onvergetelijke vlucht, waarbij ze daadwerkelijkzelf mogen sturen.Naast het vliegen zijn er flight-simulatoren waarop van tevoren geoefend kan worden en vele andere activiteiten. Clowns zorgen ervoor dat niemand zich een minuut hoeft te vervelen.

Voorzitter Jeroen Engelkes is zeer verguld met deze speciaal georganiseerde hoogvliegersdag. ‘Het is echt geweldig dat er al 1000 kinderen voor één dag piloot mochten zijn. Deze kinderen zijn echte hoogvliegers. Hun dagelijkse leven is vaak niet helemaal onbezorgd en hiermee geven wij ze een onvergetelijke dag’, aldus Engelkes.

Deze dag is continu live te volgen op de website dankzij moderne Mobile Streaming Technology; de camera kan door elke website bezoeker worden bediend vanaf PC, laptop of mobiele telefoon!

Grote Hoogvliegersdagen zijn besloten dagen en niet toegankelijk voor publiek. Deze dagen worden een aantal keer per jaar georganiseerd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze stichting kunt u terecht op www.stichtinghoogvliegers.nl.