Josien Poppema

07 maart 2009

Nadat het al een paar keer niet door was gegaan door te slecht weer was het dan eindelijk zover. Piloot, de Vries belde 7 maart 's morgens dat het weer goed genoeg was om te vliegen. We gingen met de auto naar Eelde. Daar mochten we met de auto door het hek van het vliegveld. Meneer de Vries nam ons mee naar de kantine van de vliegclub. We kregen van hem wat te drinken. Ik kreeg een Hoogvliegers t-shirt en pet en mijn ouders moesten een formulier invullen. Daarna gingen we naar beneden naar het vliegtuig. Toen mochten we instappen en stegen we op. We zaten met z'n vieren in het vliegtuig, de piloot, mijn vader, mijn broer en ik.
Wat was dat spannend!  We vlogen over het vliegveld van Drachten naar Oudega waar wij wonen. We hebben een paar rondjes boven ons huis gevlogen. Wat is alles dan klein zo van boven gezien! Toen gingen we weer terug naar vliegveld Eelde.
Nadat we geland waren kreeg ik een echt vliegdiploma. Ook kregen we nog een rondleiding. We zijn op de verkeerstoren geweest en ik heb in een hele grote brandweerauto gezeten. Iedereen vond het leuk om ons van alles over hun werk te vertellen.
We hebben het heel erg naar onze zin gehad. Ik had nog nooit gevlogen en ik vond het hartstikke leuk. Heel erg bedankt voor alles.

vriendelijke groeten van,

Josien Poppema