Lucas Paulissen

28 december 2009
De hoogvlieger dag van Lucas Paulissen.

Op 28 december was het dan eindelijk zover. Na wat annuleringen van onze kant ( complicaties van Lucas ), ging Lucas eindelijk de lucht in. Met een klein 4 persoon vliegtuig, en een kundige piloot Ton. Lucas vroeg net voor we opstegen of Ton al vaker gevlogen had, dat was wel grappig, de kinderen vonden het beiden erg spannend.

Om de kinderen wat gerust te stellen mocht ik als moeder mee.

Na wat heen en weer gepraat in het Engels met de verkeersleiding mochten we opstijgen, we hadden het geluk dat het op dat moment mooi helder weer was. Het opstijgen ging voorspoedig en eenmaal in de lucht was alle angst van de kinderen verdwenen. Ze mochten kiezen waar ze heen vlogen, nou dat was snel bedacht, allereerst natuurlijk ons huis, de Efteling, de Drunese duinen, de west point toren, Beekse Bergen, en toen kwam Ton nog met het idee van de ijzeren man en de gevangenis in Vught.

Tijdens de vlucht mocht Lucas het stuur overnemen, met wat hulp van Ton mocht hij wat bochtjes draaien, nou je had zijn gezicht moeten zien, een echte piloot voelde hij zich. Het was een hele bijzondere ervaring, die we niet hadden willen missen. De vlucht duurde ongeveer 25 minuten en na de landing werden we weer opgewacht door ons groep lieve mensen die we mee hadden genomen.

Stichting hoogvliegers, ontzettend bedankt voor dit mooie initiatief, en Ton bedankt dat je ons zo goed hebt gevolgen, volgens mij heb je het al vaker gedaan. Dat jullie nog maar heel veel kinderen blij mogen maken, want dat verdienen ze.

Vanaf de grond hebben onze vrienden foto's gemaakt, we zullen er een paar meesturen.

Groeten Manon, moeder van Lucas Paulissen.

lucas1

lucas2

lucas3

lucas4

Verslag van piloot Ton Knoops

Hoogvliegen met Lucas Paulissen (28 december 2009)

Afgelopen april (2009) kreeg ik de vraag of ik een Hoogvliegervlucht wilde uitvoeren met Lucas. Alles was in kannen en kruiken om op 1 mei te gaan vliegen, maar helaas moest de vlucht afgezegd worden omdat het niet zo goed ging met hem.

Begin december werd ik opnieuw gevraagd om te kijken of we de vlucht alsnog konden gaan doen. Geen probleem natuurlijk wat mij betreft. Een datum was snel ‘geprikt’, 28 december met als uitwijk de 30e. Het weer was de weken voor deze datum niet erg vliegbaar geweest, maar juist de 28e precies op het juiste moment klaarde het voldoende op om te kunnen gaan vliegen, de zon liet zich zelfs zien en dat was lang geleden. Er hing nog wat lichte bewolking op plm 600 voet (FEW006 voor de ingewijden), maar dat was alleen maar leuk, vlogen we waarschijnlijk ook een beetje door de wolkjes.

Er was voor Lucas een hele dag georganiseerd. Het begon met een bezoek aan de brandweer op de vliegbasis Eindhoven en daarna werd hij rond 12 uur door een crashtender naar de hangar van onze vliegclub (Eindhovense Aero Club motorvliegen) gebracht, samen met een aantal familieleden.  Hij wist op dat moment nog niet dat hij zou gaan vliegen. Toen het hem duidelijk werd dat dat ging gebeuren vond hij dat natuurlijk geweldig. Al snel zijn we (Lucas, zijn broertje en zijn moeder) het vliegtuig ingeklommen en zijn we op weg gegaan naar Tilburg om een rondje boven zijn huis te maken. We vlogen inderdaad even door een laagje wolkjes. Op de terugweg heeft Lucas een hele tijd de controle over het vliegtuig op zich genomen. Ging heel goed Lucas !

Na terugkomst nog even een paar fotootjes gemaakt en het Hoogvliegervliegbrevet aan Lucas uitgereikt, waarna de familie weer werd opgehaald door de brandweer om vandaaruit het bezoek aan de vliegbasis af te ronden.

Ton Knoops.

De R/T (gesprekken tussen de piloot en de verkeersleiding) is ook opgenomen en leuk om te luisteren:

{mp3remote}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2009/dec/DKF281209.mp3{/mp3remote}

En als u Google Earth geïnstalleerd heeft dan kunt u de gevlogen route bekijken door dit bestand te openen!