Fam. Hendriks

10 april 2010
Stichting Hoogvliegers

Ik wil even wat vertellen over een aantal hele lieve mensen.
Zaterdag 10 april mocht onze dochter meevliegen met Stichting Hoogvliegers.
Wat is nou  precies Stichting Hoogvliegers?? De doelstelling van Stichting Hoogvliegers is ( chronische en terminale ) zieke en ( verstandelijk en lichamelijk ) gehandicapte kinderen tussen de 6 en 16 jaar zélf te laten vliegen. Dit gebeurt in een 2- en 4-zitsvliegtuig met ervaren piloten.
Deze dag was georganiseerd in Lelystad. Een van de organisatoren is onze Juf Magda.
Weken van plannen heeft ze erin zitten. Koude ontberingen heeft ze moeten doorstaan. Slapen in de hangar, samen met haar man Ger. Koud hoor. Maar ze is er één die er volledig voor gaat.
De hoofdmoot is natuurlijk het vliegen, maar verder was er ook nog van alles te doen in de grote schuur  en op het terrein. Prachtige trucks reden er rond en alle kinderen mochten meerijden in die grote wagens. Politiebussen, brandweerwagens, en  een trouwauto, overal mocht je mee om
een rondje te rijden. In de schuur liep clown Theo rond. Er kon worden geschminkt en voor de
inwendige mens stond alles kant en klaar.
100 kinderen hebben weer gevlogen. Prachtig mooi weer heeft er voor gezorgd dat het een
onvergetelijke dag werd. Maar wie daar ook goed bij hebben geholpen zijn Juf Fenna en haar man Ger. Zij stonden bij de incheckbalie. Het liep allemaal als een trein. Onze Juf Lotte en haar man André waren het ontvangstcomité. Een beter welkom kan je toch niet hebben!!! Juf Rinie zorgde voor de inwendige mens. Zij smeerde de broodjes. Mmmmmmmm.
Ieder kind kreeg daar een tas met leuke spullen erin. ( pet, t-shirt, stickers). Alle hoogvliegende kinderen waren zo goed herkenbaar voor iedereen. Ik denk dat ieder kind de dag van zijn leven heeft gehad. Allemaal stralende koppies kwamen uit de vliegtuigen vandaan.
Maar wat ik willen zeggen, is dat deze mensen écht van kinderen houden. Door de week voor de klas met 20 kinderen en in hun vrije tijd nog eens met 100 kinderen. Geweldig toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten van  fam. Hendriks