Senna Sjoers

Hoogvliegersdag, 10 april 2010

Senna Sjoers  “Sky High”

senna1

Loeiende sirenes horen we in de straat inkomen, niets vermoedend staan Senna ,Christiaan en Laurens te wachten op wat er vandaag komen gaat. Een stoet aan politie en een Chevrolet stoppen voor onze deur.

senna2

senna3

De jongens worden welkom geheten en zullen voor rijden aan een optocht van trucks met nog véle andere Hoogvliegers. We rijden richting Lelystad om vervolgens de vlucht van ons leven te maken. De rit over de weg was al spannend want wie mag er nou rode stoplichten negeren en rijdt met motoragenten om zich heen en een optocht aan toeterende trucks.

senna4

Bij aankomst staat Magda May ons en alle andere kinderen op te wachten. Een warm welkom op deze speciale dag. De jongens worden vervolgens voorzien van hun vliegers outfit en worden doorverwezen naar de aanmelddesk om hun vliegticket in te leveren om als piloot aan het werk te gaan.

senna5

Als stoere piloten staan ze te popelen om het luchtruim te verkennen.
Ook de pappa’s en mamma’s kunnen eerlijk gezegd niet wachten om dit spannende avontuur te beleven.

senna6

Piloot Lucas staat ons op te wachten om plaats te nemen in een KLM toestel.
Senna heeft er waanzinnig veel zin in en neemt rustig plaats op de co-piloot stoel en twijfelt geen seconde over zijn kwaliteiten als piloot. Koptelefoon op, gordeltje om.
De veiligheidsprocedure doornemen en we rijden naar de startbaan. Senna pakt de stuurknuppel vast en “we are ready for take-off”.

senna7

senna8

Het eerst valt ons op dat het uitzicht vandaag prachtig helder is en maken een tochtje over Walibi en het Dolfinarium.  In de lucht zien we meerdere toestellen vliegen en is het een bijzonder moment om met zovele tegelijk te vliegen.

senna9

Senna neemt behendig de stuurknuppel van Lucas over en maakt bochten en vliegt een aantal maal op en neer.  senna10 Vluchtige bewegingen zorgen voor wat schommelingen in mamma’s maag en dat maakt de pret alleen maar groter voor onze Hoogvlieger.

Glunderend beheert Senna de knuppel alsof hij al jaren piloot is.

senna11

senna12

senna13

Na onze privévlucht worden we wederom getrakteerd op een groepsvlucht in een dubbeldekker uit 1953. Een kans die we niet laten schieten dus met zijn zessen gaan we weer de lucht in.

senna14

We vliegen dit keer over de Veluwe en de kinderen willen nogmaals over het Dolfinarium vliegen om vervolgens na een half uur weer te landen op Lelystad Airport.

Een bijzondere ervaring om in zo’n klassieker te mogen meevliegen en voor de pappa van Senna was het al helemaal een prachtige belevenis om het toestel even te mogen besturen.

senna15

Bij terugkomst  krijgen de jonge piloten hun diploma uitgereikt door hun persoonlijke vlieginstructeur en moeten daarna echt even bijkomen van alle ervaringen die ze hebben opgedaan.

senna16

Op deze dag spreek je menig vrijwilliger en hoor je met hoeveel passie ze dit allemaal doen en voelen wij ons dankbaar voor het feit dat wij zulke lieve mensen heb mogen ontmoeten die hun vrije uurtjes ,met volle overgave, besteden aan de Hoogvliegers Dagen om onze kinderen de dag van hun leven  te bezorgen.

senna17

Een onvergetelijke dag, dankzij jullie!
Bedankt

Hoogvlieger Senna Sjoers en familie.