Anne Geboers

23 april 2010
Hallo,

Mijn naam is Anne en ik ben 8 jaar.

anne0

Op vrijdag 23 april was het zover. Om half tien moesten we op Kempen Airport (Budel) zijn. Mijn opa en oma stonden ons al op te wachten.

Piloot Bart van Ruth gaf mij eerst een t shirt en pet van Stichting Hoogvliegers, daar was ik al heel blij mee!

Toen gingen we bij het vliegtuig kijken. Het was een Amerikaanse 4-persoons Cessna, van bijna 2 jaar oud. Mijn zus Emma en mama moesten achterin zitten en ik mocht naast de piloot zitten, lekker voorin!

anne1

We kregen allemaal een grote koptelefoon op zodat we met elkaar konden praten.

Ik mocht al meteen mee helpen met sturen. Bart gaf ons ook al veel uitleg over het vliegtuig.

Papa, opa en oma zwaaiden ons uit vanaf het terras. En natuurlijk zwaaiden wij terug!

Wauw, wat was dat gaaf om zo de lucht in te gaan en om alles steeds kleiner te zien worden. Eerst gingen we richting Roermond, via de Grote Peel vlogen we terug naar het vliegveld in Budel. Maar we gingen nog niet landen hoor, ook al dachten papa, opa en oma dat wel.

We hebben naar hen gezwaaid en toen vlogen we naar het dorp waar ik woon. En dat was leuk!

Mama noemde heel veel bekende dingen uit het dorp op. Ze had vanuit het vliegtuig een sms naar mijn school gestuurd en toen we de tweede keer over school vlogen stond mijn klas buiten te zwaaien!

anne2

Ik geloof dat we wel 4 keer over mijn school gevlogen zijn. Dat was echt heel leuk!

Bart liet het vliegtuig ook zwaaien naar de kinderen op het schoolplein. Hierna gingen we weer terug naar het vliegveld. Na een soort nep landing, een touch down noemde Bart dat, gingen we echt landen.

En toen kreeg ik ook nog een echt diploma van Bart, waar ik ook echt mijn naam op moest zetten.

anne5

We hebben met z’n allen nog iets gedronken op het terras, maar toen moesten we toch echt weer naar huis.

Thuis heb ik de hele dag mijn t shirt en pet aangehouden, ik heb het zelfs aangehouden naar mijn dansles, zo blij was ik er mee!

Stichting Hoogvliegers en vooral piloot Bart, heel, heel erg bedankt dat ik dankzij jullie heb mogen vliegen.

Groetjes van Anne Geboers

anne4