Aschwin Stegeman

12 mei 2010
Heerlijk gevlogen,

DSC06149

Eindelijk was het maandag 12 mei zover, ik mocht vliegen via stichting Hoogvliegers.

Ik ben Aschwin Stegeman, ben 8 jaar en lijdt sinds 3,5 jaar aan de ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa. Dat zijn 2 ziektes in je darmen en heb in die tijd 14 aanvallen gehad en op 6 januari van dit jaar hebben ze mijn gehele dikke darm en blinde darm verwijderd en een stoma aangelegd in de hoop dat de ziekte nu rustiger wordt en blijft.

Mijn zus Christine heeft me voor de stichting Hoogvliegers aangemeld en we zouden al eerder gaan vliegen maar dat ging toen niet door vanwege het slechte weer, en eindelijk was het maandag zover.

Na een nacht niet slapen was ik wel zenuwachtig en `s morgens ging ik met paap, mama en zus Christine naar vliegveld Lelystad waar we met piloot Erik de Vries zouden gaan vliegen.

We moesten ons melden bij het Aviodrome en na een kort gesprek waarbij ik ook nog een mooie pet en t-shirt kreeg van de stichting Hoogvliegers maakten we ons op voor de vlucht.

Piloot Erik vertelde waar we heen zouden gaan en we zouden gaan vliegen naar onze woonplaats Eerbeek en over Apeldoorn en de Veluwe.

Papa, en Christine gingen ook mee en mama bleef beneden op de grond om foto`s te maken van ons allen. Ik vond het allemaal reuze spannend en toen de motor werd gestart ging het echt gebeuren. Tijdens het taxieen naar de startbaan mocht ik ook sturen van Erik en volgens hem deed ik het heel goed. Ook vertelde hij hoe alles werkte en waar alles voor was en ik vond het reuze spannend. En toen Erik vol gas gaf op de startbaan ging het beginnen en gingen we de lucht in en werd ik steeds stiller, vond het zo spannend, en genoot van alles wat ik om ons heen zag.

We vlogen over Harderwijk, hebben het Dolfinarium nog gezien, en gingen toen naar Apeldoorn, vanaf Harderwijk mocht ik sturen van Erik en vond het in het begin wel lastig want als je iets te hard beweegt dan ga je snel heen en weer, maar na een tijdje ging het goed zei Erik en vlogen we verder. Bij Apeldoorn hebben we paleis het Loo gezien met de mooie tuinen, ook zagen we pretpark Koningin Juliana Toren en vlogen door naar Eerbeek. Hier hebben we 2 rondjes gevlogen, we zaten op 300 meter boven de grond, en zagen ons huis, onze school en onze voetbalclub, en zijn toen weer richting Lelystad gevlogen.

We kwamen weer over Harderwijk, we zagen geen dolfijnen springen bij het Dolfinarium, en maakten ons toen op voor de landing op het vliegveld. Piloot Erik zette ons vliegtuig, een Cessna 172, in 1x zachtjes aan de grond en daarna reden we weer naar het Aviodrome waar we uitstapten.

Bij het gesprek na de vlucht kreeg ik van piloot Erik nog een mooi diploma, die hangt boven mijn bed, en was de vlucht voorbij, en moest piloot Erik het vliegtuig wegbrengen dus was ons avontuur voorbij. We mochten hierna nog rondkijken in het Aviodrome wat ook een heel mooi park is, en `s middags om half 4 zijn we weer naar huis gegaan. In de auto was ik zo moe van alle spanning dat ik samen met mijn zus heerlijk heb liggen slapen. Piloot Erik en ook stichting Hoogvliegers, hartelijk dank voor deze prachtige dag ik heb er erg van genoten en heb het er nog steeds over, en als ik na de vakantie weer naar school ga zal ik het ook op school vertellen en ze de foto`s laten zien want het was echt een geweldige mooie dag.

Groetjes,
Aschwin, papa, mama, en zus Christine Stegeman.

DSC06127

DSC06134