Daniel Steines

02 mei 2010
Beste stichting Hoogvliegers,

Zondag 2 mei was het dan zover. Samen met mijn vader, moeder en zusje Nathalie vertrokken we vroeg van huis want we hadden met Raymond (de piloot) om 9.30 uur afgesproken op luchthaven Lelystad. Mijn oom en tante wilden deze bijzondere ervaring niet missen dus zij kwamen ook naar Lelystad.

Onderweg naar Lelystad zagen we dat het weer niet echt goed was, veel wind en donkere wolken.
Toen we op de luchthaven  aankwamen werden we hartelijk welkom geheten door  piloot Raymond Cohen.
We kregen wat te drinken en ik kreeg een leuke 'Hoogvliegerspet' en een mooi t-shirt. Raymond vertelde dat we even op de weersverwachting moesten wachten. De vlucht zou toch wel doorgaan?! Gelukkig kwam Raymond al snel met het goede nieuws dat we de lucht in konden!

Samen met Raymond, mijn vader en zusje Nathalie liepen we naar het vliegtuig. Ik vond het nu wel heel spannend worden. Het vliegtuig moest eerst nog tanken. Toen dat gebeurd was waren we klaar voor vertrek.

Na een kort ritje naar de startbaan moesten we even wachten op toestemming van de toren om te mogen opstijgen. Een korte aanloop... en hop daar gingen we de lucht in! Door het winderige weer hobbelden we behoorlijk heen en weer. Toen ik naar beneden keek zag ik dat we al op een behoorlijke hoogte zaten. Wow! dat was gaaf zeg. Ik zag het vliegveld heel klein beneden. Het Aviodroom en hele kleine auto's en koeien en paarden.  Van Raymond mocht ik ook het stuur vastpakken. Dat was wel heel stoer. We vlogen richting Almere en Raymond vertelde onderweg waar we precies overheen vlogen. Eenmaal in Almere aangekomen maakte we een paar rondjes boven de waterskibaan en daarna gingen we weer terug naar het vliegveld in Lelystad. Boven het benzine station op de A6 maakte we een scherpe bocht naar links en toen zette we de landing in.  De landing was best wel spannend. In de verte kon ik de landingsbaan zien. Het vliegtuig schommelde heen en weer. En toen de landing! Raymond zette  het vliegtuig heel zacht op de grond. Ik merkte niet eens dat we al op de landingsbaan waren. Toen we rustig naar het gebouw terug reden zag ik mijn moeder, oom en tante staan kijken. Ook zij hadden de landing gezien!

Toen we terug waren in het gebouwtje, kreeg ik een vliegeniers diploma van Raymond. Ik ben heel trots dat ik zelf heb kunnen vliegen.

We kregen ook nog kaartjes voor een bezoek aan het Aviodrome. We zijn meteen hiernaartoe gegaan en dat was hartstikke leuk. Oude vliegtuigen bekijken en ook Schiphol bekeken zoals het vroeger was.

Het was fantastisch!

Stichting Hoogvliegers, hartstikke bedankt dat jullie deze dag voor mij mogelijk hebben gemaakt.

Hartelijke groet,

Daniel