Fleur de Jong

13 juni 2010
hoi,

dsc2

Op zondag 13 juni 2010 was het voor Fleur zover, want ze mocht gaan vliegen met piloot Arie Uitenbroek. We waren door opa opgegeven en na 2 dagen belde Arie al op voor een afspraak. De eerste vlucht stond gepland op 12 december 2009, maar op dat moment was Fleur niet in staat om te kunnen vliegen en na één telefoontje was het al duidelijk, de vlucht ging door maar we wisten alleen niet wanneer. Arie heeft in die periode dat Fleur ziek was, en nog steeds is, regelmatig gebeld en uiteindelijk konden we de datum van 13 juni 2010 vastleggen. En dat hebben we geweten!!!! Wat een top middag hadden we.

Om 16.00 uur moesten we ons melden bij de vliegclub van Rotterdam, want vanaf daar zou alles gebeuren. Bij aankomst moesten we even wachten en die tijd werd opgevuld door brandweer van vliegveld Zestienhoven. Deze jongens kwamen uiteindelijk met brandweerwagens en al bij het vliegtuigje staan.

dsc1

Na een aantal foto´s was het zover en Fleur ging samen met haar zusje Roos en haar moeder Nicole de lucht in. Na het opstijgen vlogen ze direct naar het woonhuis om iedereen gedag te zeggen vanuit de lucht. Na de nodige rondjes ging de vlucht verder. Delft, Den haag, Scheveningen, Hoek van Holland, De rotterdamse haven, de euromast en uiteraard het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.

dsc4

Na de landing werd het vliegtuigje goed vastgelegd en kreeg het mevrouwtje haar vliegdiploma.

dsc3

Eenmaal weer thuis werden de foto´s goed bekeken en na wat tekst en uitleg kan ik iedereen melden dat het een dag was om nooit meer te vergeten. Bij deze wil ik ook de piloot en de stichting Hoogvliegers bedanken voor deze fijne vlucht en hoop dat er nog héél véél kinderen een vlucht kunnen maken die ze nooit meer  vergeten.

Nogmaals bedankt Fleur, Roos, Nicole en Joost

dsc5