Micha Oortman

19 februari 2011
IMG0405

Zaterdag 19 februari 2011 was het dan zover. De hoogvliegerdag van onze zoon Micha kon doorgaan. Nadat eerdere afspraken steeds geannuleerd werden door voornamelijk door de harde wind (wat wij eigenlijk helemaal niet erg vonden, want vliegen met harde wind leek ons geen prettige ervaring) gingen we nu vol verwachting naar de luchthaven in Hoogeveen, waar we onze piloot (waarmee we al eerder hadden kennisgemaakt) al op ons kwam afrijden met het vliegtuig.

IMG0389

Micha ging de lucht in om zo hadden we gezegd om 2011 met een hoogtepunt te beginnen. En een hoogtepunt dat werd het…Micha mocht vliegen samen met papa en zijn grote broer Julian. Na eerst wat foto’s buiten het vliegtuig met zijn hoogvliegers T-shirt en pet, welke hij van de piloot kreeg aangeboden werd iedereen geïnstalleerd.

P1020729

Micha had een glimlach van oor tot oor toen hij besefte dat hij echt ging vliegen. Mama bleef samen met opa en oma en Micha zijn kleinere tweeling broertjes achter. Lekker in het restaurant met zicht op de landingsbaan nadat we eerst uitgebreid gezwaaid hadden.

P1020730

Na ongeveer een dik half uur zagen we weer een klein vliegtuigje terugkomen, en toen hij eenmaal aan het landen was zagen we 4 glunderende gezichten achter de raampjes. Er is in totaal 3 keer geland en bij terugkomst werd direct verteld dat Micha zelf de landing had ingezet. Tijdens een kopje koffie en thee kwamen de verhalen los, het was zo mooi en ze hadden zoveel gezien. Micha beweerde zelfs dat hij over de dierentuin had gevlogen en hij had leeuwen gezien. ( De dierentuin was een heel andere kant op.) Maar zelfs hij was druk op zijn manier aan het vertellen. Micha en zijn vader en broer hebben genoten en volgens ons ook de piloot voor wie dit de eerste hoogvliegervlucht was. Wij waren onder de indruk van de manier waarop hij Micha bij het vliegen heeft betrokken.

P1020733

Voor ons was het zeker een manier om 2011 goed te beginnen, Micha was aangemeld om het vliegen en een vliegtuig aan hem wat meer betekenis te geven. Door Micha zijn verstandelijke beperking is een vliegtuig een heel abstract iets.
Wat Micha nu van het vliegen vindt….

Als we vragen; Micha hoe was het vliegen dan glundert hij van oor tot oor en zegt: HEEL HOOG!!!!!

Stichting de hoogvliegers en piloot Wang bedankt….

Moeder van Micha

IMG0402