Thomas Gardien

16 april 2011
Ik ben Thomas Gardien.

Ik ben 14 jaar oud en ben diabeet.

Toen ik diabetes kreeg hebben mijn ouders me al aangemeld bij de stichting Hoogvliegers.

We kwamen daar in de middag aan en Harm begon mij alle dingen uit te leggen hoe het vliegtuig in elkaar zit waar we mochten vliegen wat de controlezone was eigenlijk alles!

Toen we eindelijk in het vliegtuig zelf zaten moesten we nog allerlei dingen controleren of alles het wel deed en of we wel genoeg brandstof hadden.

gardien1
mijn broer tim en ik

En toen we gingen taxiën naar de baan moesten we nog the engine check doen.

Ik was eerst wel erg zenuwachtig om te vliegen want het was mijn eerste keer maar toen we in de lucht waren was het héél erg leuk we zijn over Groningen gevlogen en over de Euroborg het stadion van FC Groningen . Na het vliegen zijn we nog de verkeers toren in gegaan om te zien hoe het allemaal word geregeld met het opstijgen van vliegtuigen en het landen en het doorgeven van informatie.

gardien2
Harm, Tim en ik

Na dat we in de verkeers toren waren geweest zijn we ook nog bij de brandweer van het vliegveld geweest en uitleg gehad over hoe de brandweer auto’s werken en dat je ze ook van binnenuit de water kannonen kan besturen.

gardien3

Ik vond het heel erg leuk en wil Julie ook bedanken om toch maar even in Julie vrije tijd die leuke dingen voor kinderen te organiseren.

Fijne paasdagen en groeten van de familie gardien.

gardien4