Ricardo Maessen

08 mei 2011
Na maanden wachten was het vandaag, zondag 8 mei, dé dag dat ik vanuit Stichting Hoogvliegers mocht gaan vliegen. Rond de klok van 13.30 uur vertrokken we, met een gezonde spanning, naar het zonnige Budel.

De dag kon bij voorbaat al niet meer stuk omdat het weer fantastisch was.

Iets na 14.30 uur kwam piloot Fred naar ons toe om kennis te maken en een zak te overhandigen met o.a. een T-shirt en pet. Hij vertelde veel over het vliegen maar ook over zijn vliegtuig en eigen ervaringen. Dit vond ik erg interessant!

Na de kennismaking en de benodigde informatie namen we (stiefvader, thuisbegeleider en ik) de voeten richting het vliegtuig. Mijn moeder bleef op het terras achter om een hele fotoreportage te maken.
Bij het vliegtuig aangekomen, legde piloot Fred de werking hiervan uit. Ik luisterde aandachtig omdat de praktische zaken mij enorm aanspreken.

De passagiers werden geïnstalleerd en de checklisten afgegaan. Vervolgens kon het grote moment plaatsvinden. Eindelijk mocht ik de lucht in!

We bleven in de omgeving van het vliegveld en op een gegeven moment mocht ik een aantal bochten maken. Dit was echt supergaaf! Ik had echt het gevoel dat ik in mijn eentje een vliegtuig kon besturen en dat was een geweldig gevoel.

Na een dik halfuur zat de tijd er helaas op en moesten we terugkeren naar het vliegtuig.

Tenslotte kreeg ik nog een vliegbrevet van piloot Fred.

Het was een geweldige ervaring die ik nooit had willen missen!

Ik wil, ook namens mijn ouders en thuisbegeleider, Stichting Hoogvlieger bedanken voor deze onvergetelijke dag!

Groetjes Ricardo Maessen

ricardomaessen