Dinand van Werven

03 juni 2011
Vrijdag 3 juni 2011

De grote dag is eindelijk aangebroken voor Dinand.

DinandvanWerven1

Vandaag zal hij voor de eerste keer in zijn leven in een vliegtuigje gaan vliegen. En wel namens de stichting Hoogvliegers. We worden rond de klok van 11 uur verwacht op airport Lelystad.
Snel kunnen we al doorlopen naar de plek waar we de piloot Anne-Peter van Riet zullen ontmoeten.
Hij is er nog niet maar even later zien we hem al aankomen taxien met het toestel.

DinandvanWerven2

Allereerst krijgt Dinand een pet en een leuk shirtje wat natuurlijk gedragen moet worden voordat hij aan boord van het vliegtuig gaat.

DinandvanWerven3

Mama moet een aantal papieren invullen en daarna is het een hele klus om Dinand comfortabel in het vliegtuig te krijgen.
Gelukkig gaat dit allemaal lekker vlot en al snel zitten we op de goede plaats. Henrieke, de grote zus van Dinand en mama gaan gezellig samen achterin

DinandvanWerven4

en Dinand natuurlijk naast de piloot voorin want hij wil toch wel heel graag een keertje sturen.

DinandvanWerven5

We krijgen allemaal een koptelefoon op zodat we met elkaar kunnen praten.
Na de controles is het tijd om te gaan vliegen.

DinandvanWerven6

Zodra we in de lucht zijn wordt Dinand met de minuut enthousiaster en weet hij niet waar hij het eerst of laatst moet kijken. Hij mag zelfs even sturen en maakt een paar serieus scherpe bochten. Zelf heeft hij hier de grootste lol om. We vliegen over Walibi World waar we de achtbanen heel goed kunnen zien. We vliegen over het Dolfinarium en natuurlijk over onze wijk waar we wonen in Harderwijk. Daarna is het al weer tijd om terug te keren. Dinand vindt dat erg jammer en zou nog wel een tijdje door willen vliegen. OF anders de week daarna nog maar eens een keertje gaan. Na nog een keertje een paar leuke bochtjes maken is het echt tijd om de landing in te zetten.

DinandvanWerven7

Aan de grond krijgt Dinand het Hoogvliegers piloten diploma.

DinandvanWerven8

We gaan nog een keertje allemaal op de foto en dan is het tijd om afscheid te nemen van de piloot die heel erg aardig voor ons was.

DinandvanWerven9

DinandvanWerven10

Bedankt Hoogvliegers, en bedankt Anne-Peter voor deze onvergetelijke ervaring die jullie voor ons mogelijk hebben gemaakt.

Familie van Werven uit Harderwijk